Gruz 200 (Cargo 200)

Gruz 200 este un film rusesc destul de controversat inspirat se pare din niste intamplari ce au avut loc in URSS-ul anului 1984. Denumirea vine de la codul alocat sicrielor in care erau trimisi „eroii” cazuti pe campurile de lupta din Afghanistan. Soldatii fie ei vii sau morti nu apar insa decat episodic in film, persoanjele principale fiind: un militian sadic, un profesor de ateism stiintific, un contrabandist de bautura crestin si fiica unui important lider politic al zonei. O asa colectie de personaje scade destul de mult credibilitatea scenariului, tocmai de aceea personal ma indoiesc ca acesta urmareste o poveste reala, cel mult unele personaje sau intamplari ar putea fi inspirate din realitatea acelor ani.

Nu prea imi plac decorurile gri, fortate din punctul meu de vedere, care au devenit un fel de trade-mark al cinematografiei est europene (productiile despre era comunista). Din ce am mai citit se pare ca aceste decoruri, si unele personaje incearca pe undeva sa sugereze si o oarecare paralela cu 1984 lui Orwell dar personal nu prea am vazut legatura. Nu imi place povestea care avanseaza prea lent, iar secventele interesante apar abia de la mijloc incolo. Probabil ca nu am inteles eu faza, poate filmul este dedicat mai mult publicului rus de o anumita varsta (in jur de 40 de ani) … dar la atatia ani dupa caderea comunismului ar cam trebui ca regizorii din zona asta sa mearga mai departe si sa gaseasca si alte subiecte (aviz si alor nostri).

http://www.youtube.com/watch?v=p0DH7KKtCQU

12 răspunsuri to “Gruz 200 (Cargo 200)”

  1. Eeste clar. Trebuie să mă apuc să mai văd şi eu câte un film, ceva 🙂

  2. Au aparut ceva chestii destul de interesante in ultima vreme….mai ales pe zona asta europeana 😉

  3. Ultimul film rusesc vazut a fost Night Watch. Sper ca si asta sa se ridice 🙂

  4. Nightwatch a fost cu adevarat bun. Stii ca exista si un DayWatch? Dar pe ala inca nu l-am vazut….bine ca mi-ai adus aminte 😉

  5. si mai este si un Wanted pe la cinema chiar acum, regizat de rusul care a facut Watchurile, cu Angelina Jolie, dupa o banda desenata cool. zice criticii ca e energic si cool.

  6. HM, si asta suna bine…poate ajung la cinema sa-l vad 😉

  7. Daywatch e mai usurel decat Nightwach dar tot e fain. Vad ca exista si un Axxo version. Eu m-am chinuit cu una cu subtitrari dubioase.

  8. Cred ca o sa bag o recenzie la ambele filme, comparativ. Night Watch e mai frumos de vazut in rusa.

  9. Pai orice film este mai frumos in limba in care a fost filmat. Sunt total impotriva dublarilor daca la asta te refereai ;).

  10. @garm: Adica este frumos doar in original, ar trebui sa le explice cineva asta si vesticilor care s-au obisnuit de mici sa vada numai filme dublate, iar subtitrarea li se pare ceva de neimaginat… abia am gasit in Madrid o sala care sa puna filmele in original, doar cu subtitrarea in spaniola – oricum, la cat de des vizionez eu nici nu merita efortul.

  11. In Madrid? Stiam ca doar in tarile germanice sunt probleme din astea.

  12. Cred ca in afara de Roamania in cam toate tarile sunt dublate filmele… am descarcat odata un film si nu am gasit subtitrare, mi-am zis ca nu-i nicio problema, oricum e un film american, ei bine era dublat in rusa! :))) dublarea vocii actorilor distruge total filmul oricat de bine ar fi facuta, dar strainii se pare ca nu inteleg asta… la fel si in muzica, desi o zona in care trupele legendare nu sunt spaniole, ma refer la punk si oi, localnicii nu-si cunosc decat trupele lor, asta datorita versurilor „usoare”.

Lasă un răspuns

