Si a fost … Napalm Death

Sincer vorbind trupele de grindcore si implicit Napalm Death nu s-au numarat niciodata printre preferintele mele. Cu toate acestea avand in vedere ca mi-am propus un 2009 plin de concerte m-am prezentat ieri in Becker Brau.

Am ajuns la locul faptei putin dupa ora 19. Un bodyguard amabil ma anunta ca inauntru nu se fumeaza. Foarte bine zic eu… se pare ca ne integram in UE tot mai mult pe zi ce trece. Inauntru lume destul de putina. Ici colo la cate o masa 2-3 persoane, cativa in fata scenei, scena pe care Andy de la Taine mesterea ceva la chitara. Avand in vedere ca nu sunt genul de fan ce sta in primnele randuri mi-am gasit un loc caldut undeva la balcon si m-am pus pe asteptat. Si am asteptat. Si am asteptat. Stau si ma intreb de ce organizatorii au anuntat ora 19:00 daca abia dupa 20:00 au inceput ostilitatile. Probabil ca nu voi afla niciodata.

Pe la 20:00 au urcat pe scena cei de la Taine. Prin sala si-au facut aparitia tot mai multi oameni trupetii avand parte de un public destul de maricel. Taine au cantat piesele arhicunoscute: The Genius Way, No Personality, Inger si Demon si inca cateva. Printre picatele au anuntat un album conceptual pentru 2010.

A urmat o scurta pauza iar mai apoi pe scena au urcat cei de la Warganism (ex Dies Irae). Dies Irae era pe la sfarsitul anilor 90 o trupa de baza pentru metalul romanesc. Gargoyles a fost de altfel un produs de succes pentru Bestial Records si unul dintre albumele mele preferate. Din pacate mai apoi au trecut de la death/black la un stil mai comercial si eu personal i-am cam scos de la suflet. Cu toate acestea prestatia lor a fost una destul de buna. Concertul a fost axat mai mult pe noul album Centipede dar au cantat si ceva piese de pe Gargoyles, au avut un invitat special pe nume Nicu, asa ca in final a fost bine. Au terminat putin dupa ora 21:15.

Ehe si acu m-am pus pe asteptat. Echipamentele celor de la Taine au fost scoase de pe scena pentru a lasa loc de desfasurare headlinerilor. Timpul trecea din ce in ce mai greu … iar eu deveneam din ce in ce mai plictisit. Am incercat sa imi fac de lucru, am aruncat un ochi pe la standurile de metale, am fumat o tigara… apoi alta tigara…evident afara … inauntru nu era voie … chit ca mai vedeam cate un curajos pe ici colo…pana la urma nu suntem inca integrati complet in Europa.

Pe la 22:10 dupa o serie de probe pe scena au aparut Napalm Death. Si a inceput macelul. Sala s-a umplut pe nesimtite iar in fata s-au format cateva moshpituri. Am recunoscut printre altele The Kill, Siege Of Power, From Enslavement To Obliteration, Suffer The Children, Nazi Punks Fuck Off, Silence IS Defeating, The Cod Is Red …Long Live The Code, When All Is Said And Done, multe altele imi erau total necunoscute, iar vocalistul a prezentat si 2 piese de pe viitorul album intitulat Time Waits For No Slave. Prestatia celor 4 britanici a fost absolut ireprosabila. Eu cel putin am ramas placut impresionat de energia pe care o au acesti oameni dupa 27 de ani de cariera. Sincer au parut mult mai in forma decat multi altii care au poate jumatate din varsta lor. Publicul a fost si el de nota 10. Cei din fata s-au agitat la maxim iar numele trupei a fost scandat de nenumarate ori. Pana si bodyguarzii au intrat in atmosfera la un moment dat. Sau cel putin asa mi s-a parut mie de unde eram. Dupa circa o ora si jumate britanicii au pus punct spectacolului si m-am indreptat spre casa. Un concert excelent primul sper dintr-o lista cat mai lunga. Urmatorul pe lista? Posibilul concert Samael din Bucuresti. Pana atunci toate bune.

12 răspunsuri to “Si a fost … Napalm Death”

  1. Napalm Death?
    N-am auzit de ei…

  2. Păcat că nu mai sunt pe gusturile mele, că uite aşa mai vedeam şi eu un concert. Eh, aştept să vină vara, să apară Motorhead şi Manowar, şi atunci să te ţii =))

  3. @Tipografie brasov : sunt un grup de rock agresiv. Pe felia lor sunt clar cei mai tari dar probabil muzica asta nu e pe gustul tau

    @DeMaio: Oho Manowar si Motorhead astept de vreo 10 ani. Mai ales Manowar.

  4. silence is deafening

  5. @ Prowler – corect :). greseala mea ;).

  6. Ha, mi-ar placea si mie sa merg la un concert, sau sa intru intr-un bar in care sa fie oprit fumatul, sau macar sa se fumeze doar tutun…
    Aproape toate concertele la care merg incep cu 1 ora mai tarziu decat cea anuntata pe afis, culmea e ca ceilalti stiu… numai eu sosesc la ora anuntata, o singura data am intarziat, bineinteles ca am pierdut prima trupa…
    Nu prea imi mai amintesc cum cantau cei de la Dies Irae, dar tin minte ca am jucat o data fotbal cu ei! :))
    Taine e o trupa foarte faina, in special cum canta piesele Death. 🙂
    Chiar daca e considerata o trupa old school grind, Napalm Death mi s-au parut mereu la limita genului, adica prea cuminti, oricum, categoric sunt cea mai cunoscuta trupa de gen, dar departe de a fi si cea mai buna, si nu numai daca ii compar de trupele de acum, care reusesc uneori sa aiba un sound foarte bun, modern, ci comparat chiar si cu trupe vechi, de exemplu nu vad nicio asemanare intre ei si Fear of God din Elvetia (ii ascultam in draci pe la inceputul anilor ’90, spre disperarea prietenilor mei rockeri care nu le suportau „zgomotul”, am fost fan, acum s-au refacut, dar nu mai e acelasi lucru), ca sa nu mai vorbim de tehnica… http://www.myspace.com/fearofgodgrind

    Si nu ai simtit nevoia sa intri putin la mosh-pit? 😉

  7. @extrememetalnight – Salutare si tie.

    @drace – grindul nu prea e punctul meu forte dupa cum am zis, dar am zis ca ND e o trupa ce nu trebuie ratata. O sa incerc sa ascult si Fear Of God.
    Depre mosh-pit ce sa iti zic…Eu sunt un pic mai subtirel asa ca moshpiturile nu prea sunt de mine. Oricum de unde eram eu se vedea perfect atat showul trupei cat si cel al fanilor :).

  8. la concertu’ precedent cu ei ati fost careva?:) astept si io samael la cluj, primu concert pentru mine de anu asta. sa vedem ce iese:)

  9. Eu ii vad pentru prima oara. Acu astept Samaelul si probabil Kreatorul de dupa….

  10. garm, ti-am raspuns si pe metalfan. la ora 19 era anuntata deschiderea usilor, nu a inceperii concertului, asa scria pe afise. daca cereai detalii de la organizatori, te asigur ca iti spuneau orarul evenimentului. imi place sa cred ca asta a fost singura problema a evenimentului. te asteptam si la urmatoarele concerte!

  11. @rsh rulz. Sicer da asta a fost cam singura problema a evenimentului :). In rest totul a fost perfect si o sa vin cu cea mai mare placere si la urmatoarele concerte.

Lasă un răspuns

