Soulfly – Back To The Primitive

16 Martie, Polivalenta – 2 premiere personale – primul concert in care il vad pe Max Cavalera dar in acelasi timp primul concert in Polivalenta. Am ajuns la locul faptei la invitatia a doi amici (pe care la randul meu i-am invitat sa contribuie la acest articol) aproximativ cu o jumatate de ora inainte de inceperea spectacolului. La fata locului am gasit o sala in mare parte goala care asculta in surdina ceva Metallica.

Putin dupa ora 20 Metallica s-au restras pentru cateva momente facand loc clujenilor de la Truda.Sala ce parea atat de goala pana cu 5-10 minute inainte s-a mai umplut, o parte a publicului stia piesele grupului (…de pe YouTube vorba vocalului) iar pe alocuri chiar a cantat alaturi de trupa. Din punct de vedere al show-ului vocalistul a facut o treaba foarte buna, „ungurul” i-a injurat pe manelishti (moment de impact maxim asupra publicului) dar in rest nu ar strica sa mai „trudeasca” un pic si ceilalti 2 membrii ai trupei care au fost destul de statici. Oricum pe ansamblu o prestatie onorabila a trupetilor despre sunet…

„…la Truda au avut chitara prea scooped (basi si inalte), inaltele prea tare, basul distorsiona un pic, a fost mishto in schimb energia trupei…”

Dupa inca aproximativ 20 de minute cu Metallica pe scena au urcat americanii de la Incite. Departe de a impresiona acestia au oferit un show corect dar cam atat. Probabil or sa ramana la statutul de „trupa baiatului lui Max Cavalera”.  Mi-a placut totusi prestatia scenica a trupei iar cei doi „statici” de la Truda ar fi avut una doua chestii de invatat de la americani.

„…Incite…cam stersi ca trupa, au sunat mai bine oricum, a fost bine ca n-au dat instalatia la maxim, si se putea auzi cam tot, fiecare instrument, dar spre final tot s-a bashit cumva”

Momentul adevarului a venit dupa ora 22 cand pe scena au urcat Soulfly. Fiind in primul rand o trupa live Soulfly a reusit repede, ajutata si de un public numeros si energic,  sa incinga atmosfera. Setlistul a fost destul de echilibrat cuprinzand pe langa piese Soulfly si cateva hituri Sepultura ba chiar si ceva Nailbomb. Chiar sunt curios cine isi mai aducea aminte de acest proiect Max Cavalera/Alex Newport. Ochiul critic nu poate ignora faptul ca Max incepe sa isi arate varsta fiind usor depasit de unele piese iar comunicarea cu publicul putea fi mai buna. Chiar si asa Soulfly au oferit o prestatie rezonabila in conditiile date iar atmosfera incendiara din public a contribuit la un spectacol pana la urma destul de reusit.

Finalul apartine tot amicilor mei:

„…Soulfly…toba mare nu se auzea, nu se simtea, primele trei melodii s-au auzit misto si au fost impresionante… pe urma a inceput sa se auda foarte tare… sa gajaie bassul, chitara… se auzeau sunetele instalatiei fortate si ale frecventelor de rezonanta…”

„…Concertul a fost OK asa dar l-au stricat astia cu sunetul lor…bine in afara de romanii aia…”

Garm and Friends.

4 răspunsuri to “Soulfly – Back To The Primitive”

  1. Mie imi placea sunetul de la Polivalenta, pentru ca il simteam in stomac fara sa ma doara urechile, si nu-mi aduc aminte de unul prost in aceasta sala, chiar si atunci cand pe scena erau trupe de underground, iar intrarea era uneori gratis, sau aproape… bine, eu nici nu sunt profesionist ca frenzii tai, la mie e suficient sa fie adaptat cu marimea salii si sa nu distorsioneze, si sa se auda toate instrumentele si vocea, in rest depinde si de trupe. Bine, conteaza foarte mult si ca acustica salii sa se potriveasca unui concert metal, altfel oricat de performanta ar fi instalatia de sunet, se aude deranjat. De trupe nu zic nimic, nu canta genul meu de muzica, desi Truda sunt meseriasi pe felia lor, iar Soulfly (Sepultura) e un nume celebru. Mi-ar placea sa mai prind un concert la Polivalenta! 🙂

  2. Acustica salii banuiesc ca e ok, cred ca si instalatia celor de la Sfinx (ei s-au ocupat) ar trebui sa fie ok. Dar undeva cumva ceva a scartait. Este o parere cvasi unanima. Si pentru mine e mai importanta atmosfera generala tocmai de aceea am considerat concertul drept relativ ok.

    Pentru mine Sepultura marfa era aia pe care o ascultam in generala: Arise si Chaos AD. De la Roots incoace parca nu a mai fost la fel. Dar Max a fost unul dintre idolii copilariei mele metalice asa ca…

  3. am vazut un scurt interviu cu max dupa wacken-ul din 2006 si jur ca m-am speriat cand am vazut cat de rau arata:)) am vazut ca parerile au fost impartite legat de prestatie soufly: baietii de la metalfan i-au laudat, mh au fost destul de duri cu ei:) apropo, vezi ca ti-am lasat un link la „a tale of two sisters” , nu stiu daca ai apucat sa vezi:)

  4. Apropo de concertul Soulfly daca te uiti la „Vox Populi” de pe forumuri o sa vezi ca destul de multi au fost nemultumiti.
    Despre „The Uninvited” ce sa iti zic. Momentan am un set maricel de filme care isi asteapta randul plus un serial pe care astept sa il termin inainte de a da verdictul final. Dar probabil o sa ii vina si lui randul candva :D.

Lasă un răspuns

