Candlemass – Death Magic Doom

Candlemass – Death Magic Doom

Track list:
1. If I Ever Die
2. Hammer Of Doom
3. The Bleeding Baroness
4. Demon Of The Deep
5. House Of 1,000 Voices
6. Dead Angel
7. Clouds Of Dementia
8. My Funeral Dreams

Pe data de 3 aprilie suedezii de la Candlemass vor lansa albumul cu numarul 10 intitulat Death Magic Doom.  Stilul Doom Metal nu se numara neaparat printre preferatele mele dar cum pe site-ul de myspace al trupei se gasete intreg albumul la streaming am decis sa ii acord o sansa.

Chiar si din prespectiva ascultatorului ocazional de doom acest disc nu suna de loc rau.Cele 8 piese sunt destul de antrenante, contin suficiente pasaje „catchy”, iar noul solist Robert Lowe este unul dintre vocalistii emblematici ai genului (vezi si Solitude Aeturnus). Pe langa muzica as putea remarca si coperta destul de reusita. Albumul debuteaza cu If I Ever Die o piesa foarte ritmata mai aproape de heavy decat de doom metal. Urmatoarele piese revin totusi la structurile doom metal cele care mi-au atras atantia fiind Demon Of The Deep (datorita pasajului final) dar si ultima piesa My Funeral Dreams.

Una peste alta un album destul de interesant si chiar fara a fi un expert in domeniu pot sa afirm ca este peste media produselor de gen.

12 răspunsuri to “Candlemass – Death Magic Doom”

  1. Ia te uită, mai trăiesc 🙂 Bine, o să pun mâna pe el şi îi troznesc o cronicuţă, la o adică, că şi aşa cu muzicile stau slab la ora asta 🙂

  2. Candlemass astia sunt cumva mai old school doom? Pentru ca eu, in general atunci cand ma refer la doom ma gandesc in mod gresit la down tempo… (pt mine cel mai rapid album doom e Lost Paradise de la Paradise Lost), nu i-am ascultat pana la sfarsit, desi categoric e un album bine produs, dar nu ma incanta momentan. Numai mie mi se pare ca muzica lor aduce cu King Diamond? … intre timp a ajunsese la sfarsit, ultimele piese erau de pe alte albume. 😛

  3. @DeMaio – Mai traiesc :). Din pacate Messiah Marcolin i-a parasit pentru a nu stiu cata oara iar un alt membru a ajuns la parnaie pentru ca a furat CD-uri dintr-un magazin.

    @Drace – Paradise Lost pe albumul ala cred ca e cel mult Doom-Death, care e un picut alta mancare de peste :D. Candlemass sunt tatici in Doom si au beneficiat o vreme de serviciile unuia dintre cei mai charistmatici vocalisti ai genului Messiah Marcolin. Acuma sincer vorbind nici eu nu ma prea omor dupa stilul asta, dar albumul de fata suna chiar binisor. King Diamond? Nu as prea zice, poate unele parti vocale dar…

  4. … atunci si Candlemass sunt doom-progrssive! :)))

  5. @ Drace – :)) Cred ca poti sa zici si asta.

  6. Nu sunt doom-progressive, sunt traditional doom, care cam asa suna. Mie nu-mi place King Diamond, deci nush daca aduce a 😀 Trebuie sa ascult si eu albumul si sa mai dau o tura pe la diverse chestii traditional ca mi s-a facut dor. Chiar nu stiam ca e la streaming pe maispeis, merci de info 😀

  7. @Arana – auditie placuta, din ce am remarcat esti amatoare de Doom asa ca astept impresii 🙂

  8. @Arana: Stiu ca sunt traditional doom, de asta am si intrebat la inceput, ironic, daca sunt old school doom, numai ca eu am alt sistem de valori, la mine in casa doom e ala foarte gutural si down tempo… in general multe trupe de metal le incadrez la alta categorie decat majoritatea muritorilor, in functie de preferintele mele muzicale dintr-un anumit gen, le atribui respectivului segment pe cele care suna apropiat de trupa care imi place mie, e mai complicat! :))) (ex. Candlemass suna mai apropiat de King Diamond decat de Paradise Lost) :)))

  9. Cred ca e cel mai bun album Candlemass.

  10. @Dave – oho, atunci o sa ii acord ceva mai multa atentie.

  11. @Drace, sa stii ca mi-a luat mai mult timp sa ma obisnuiesc cu traditional doom, decat cu chestii de n ori mai bolnave. Oricum, nici eu nu ma cramponez de etichete, in general; eventual cand e foarte evident, dar imi place mai mult muzica neevidenta.

    Asa, Candlemass, ziceam: misto albumul, catchy, usor, insa fara a fi neinteligent sau lipsit de sclipiri. E accesibil, fara a fi slab sau voit accesibil. Stiu ca’s confuza in exprimari, dar la fel de confuz e si DMD cand vrei sa il descrii. Esenta e ca merge ascultat si de amatorii de doom dar si de cei care nu se inteleg prea bine cu genul respectiv.

  12. @Arana – „Esenta e ca merge ascultat si de amatorii de doom dar si de cei care nu se inteleg prea bine cu genul respectiv.” asta am remarcat si eu.. Cred ca este printre putinele albume de doom care ma atrage.

Lasă un răspuns

