Omul Cu Sobolani – live in Silver Church

Vineri seara in Silver Church (Preoteasa) Omul cu Sobolani a lansat un nou album intitulat „Dansam legati la ochi cu spatele la zid”. Nu ma prea omor dupa rockul alternativ dar la sugestia unor prieteni(„hai bah Ady ca o sa fie marfa la OCS”) am zis sa vad si eu la ce nivel mai sunt cei de la OCS. Trebuie mentionat ca in cei 35 de lei ai biletului a intrat si un CD promotional cu albumul respectiv.

Am ajuns la locul faptei la timp sa prind ultimele 2-3 piese ale celor de la The Mood. O trupa banala de alternativ beneficiind de un solist vocal cu timbru de pizipoanca. M-am relaxat cu un pahar de Metaxa (reclama mascata) si am asteptat spectacolul celor de la Timpuri Noi.

Timpuri Noi este una dintre formatiile copilariei mele, mai precis albumul Unplugged Am avut parte de o reprezentatie de nota 10 a artistilor, de dueluri interesante intre Dan Iliescu (foarte patruns de muzica, imitandu-l pe alocuri pe Agnus Young) si un Artan aparent detasat si ironic, de piese ca Adeline, Tanta, Vecina, Mistretul Galben si Victoria. Sincer mi se pare trist ca o trupa legendara pentru rockul romanesc a ajuns sa deschida pentru nishte simpli epigoni ca OCS.Timpuri Noi au fost pentru mine atractia serii.

Dupa o scurta pauza pe scena au urcat si headlinerii serii. Neplacut a fost faptul ca solistul vocal parea, probabil chiar era,beat sau drogat. Poate si de asta interactiunea cu publicul a fost sub orice critica.Avand in vedere si faptul ca publicul din club era in mare parte alcatuit din pustani de liceu („lasa mah, decat sa se duca la Guta” – vorba unui amic) foarte usor influentabili ar fi fost mai indicat ca Dan sa se abtina pana dupa concert. O mare bila neagra pentru OCS la faza asta. Altfel fara pretentia ca as cunoaste discografia trupei am remarcat ca au interpretat toate piesele de pe ultimul album, probabil si cateva de pe albumele anterioare. Momentul de varf al concertului a fost duetul cu Artan incheiat cu un fel de duel in genul filmului 8 Mile dar si piesa Ora 8 ce incheie acest ultim album semnat OCS.

47 răspunsuri to “Omul Cu Sobolani – live in Silver Church”

  1. Haha, m-am distrat la cronica asta… ma refer la faza cu Omu’! :)))

  2. I-am vazut de vreo doua ori pe OCS si Dan a fost la fel cum l-ai descris tu de fiecare data. Asta e atitudinea lui pe scena.

  3. @Dave – e posibil sa fie si o imagine „studiata” dar sincer ma cam indoiesc. Mai multi spectatori au fost de acord cu mine. Nu e vorba neaparat ca nu comunica cu publicul – ci mai degraba ca de multe ori nu isi gasea cuvintele….

  4. Nu e vorba de imagine studiata, omul se imbata ca porcul si dupa aceea urca pe scena. In aceste conditii, e bine ca mai gaseste cateva versuri din cantecele sale.

  5. De asta lumea se simte al naibii de bine la concertele OCS… Ca se urca ala beat spart pe scena 🙂 ? Sa fim seriosi. Conteaza produsul artistic. Adica muzica. Pe asta ar trebui sa se concentreze si critica (adica cronica de concert). Ii apreciem lui van Gogh urechea taiata sau tablourile?

    P.S. Timpuri Noi NU au deschis pentru OCS ci au fost invitati (sau faptul ca au cantat inainte de ei ar trebui sa insemne …. bla bla bla).

  6. omulnegru Says:

    1. dan nu era beat…artan era wasted rau de tot(nu spun asta de parca ar fi ceva rau – o anumita doza de alcool te poate duce in dispozitia necesara pentru un mare concert).
    2. nu s-a cantat nici o piesa veche.
    3. timpuri noi este intradevar o trupa legendara(poate cea mai buna trupa romaneasca) insa si ocs este una din trupele(pe care le poti numara pe degetele de la o mana)care face cu adevarat muzica in tara asta.

  7. @Dave – La versuri nu au fost probleme, doar in rest a fost cam de coma.

    @Catalin – Nu conteaza numai muzica. Aia conteaza cand asculti la playerul de acasa. La un concert vrei si ceva in plus. Cat despre statutul celor de la Timpuri Noi hai sa te intreb altceva: Tu crezi ca Metallica ar accepta o invitatie de genul asta de la o alta trupa?

    @omulnegru – O doza mai mica de alcool te poate dezinhiba un pic, dar nu cred ca ar trebui sa fie cazul la trupe de nivelul asta. Nu e ca si cum ar avea „emotii”.
    Despre valoarea celor de la OCS – nu contest ca sunt tari pe felia lor, dar totusi Timpuri Noi sunt o idee peste.

  8. cel mai idiot post de pe cel mai idiot blog citit ever
    Sa ramai la fel Esti de caracter 😉

  9. Trist nene , trist (nu recenzia, evenimentul). A scris pana si piticigratis de el, deci e de rau.

    Daca a ajuns o trupa precum Timpuri Noi sa deschida pentru niste ”alternativi” spalaciti care ne incantau in liceu e trist. Si mie imi placeau niste piese OCS in trecut, in special de pe primele doua materiale insa de ani de zile n-au mai miscat ceva serios iar acum merg in deschidere cu Timpuri Noi.

  10. @Krossfire – din pacate si Timpuri Noi tot cu piesele de acu vreo 15 ani au ramas, dar chiar si asa….

  11. OCS nu-mi plac si nu mi-au placut. Iar a zice ca’s printre putinele trupe care chiar fac muzica e cel putin umoristic. Asta ca sa nu ma apuc de polemici cu peretii.

    Pe Timpuri Noi, din diverse motive si nepotriviri, nu i-am prins niciodata in concert.. si’mi pare rau. Chiar si ca invitati ai OCS, tot nu inteleg de ce. Eventual o promovare printre cei tineri, o chestie misto sa zicem.

  12. Pe Timpuri Noi ar trebui sa incerci sa ii vezi live sau macar sa le asculti piesele. Eu zic ca merita. Cat despre OCS … cum am zis sunt buni pe felia lor. Acuma ca felia lor nu prea e felia noastra e altceva :)).

  13. Pai si care e felia Omului, m-am uitat la cateva clipuri pe youtube si nu inteleg, se vor punk comercial, dar daca fac abstractie de imagine, muzica lor suna foarte, foarte… emo! Legat de ce trebuie sa contina o cronica de concert, am vazut ca spunea cineva mai sus ca nu ar fi trebuit pomenit faptul ca era „obosit”, de ce as citi ceva in care nu se spune tot?

  14. Daca dadeai si bani pe concert si te iritai putin mai mult era altceva. Eu cred ca as fi inceput ”Chelul ala cu voce de fetita la pubertate era luat bine”.

  15. @Drace – Felia Omului ar fi rock alternativ.
    @krossfire – Normal ca in momentul in care dai banu pe bilet te iriti mai mult. Mai ales daca te astepti la o atitudine mai pro.

  16. Garm, nu am ascultat io acasa la mine TN. Dar le stiu piesele, in mare parte de la majoratele din liceu dar si din alte zone. De asta ziceam ca-mi pare rau ca nu i-am vazut live. 🙂

  17. @Arana – Aha inteles. M-am gandit ca nu i-ai ascultat pentru ca au fost oarecum intr-un con de umbra in ultima vreme. Fain ca acum se asculta la majorate Timpuri Noi, pe vremea mea la majorate se asculta Ace of Base :D.

  18. Timpuri Noi nu s-au prea preocupat cu o mosternire discografica din pacate.

  19. Si totusi…
    La Tiamat ce bila ar trebui sa le dau avand in vedere cat de pulbere era Edlund la Artmania 2008? Eu unul m-am simtit cat se poate de bine, cu toate ca Edlund era intr-un hal care depaseste tot ce a facut Amariei vreodata (poate cu exceptia momentului Iasi*). De ce? Pentru ca piesele au sunat ok, atmosfera a fost faina.
    Daca ajungi sa te deranjeze cat de necalcati sunt pantalonii solistului… cel mai probabil ai ajuns la un concert la care nu prea ai ce cauta (no ofence).

    BTW: f. multa lume a prins ura pe Amariei pentru faza de la Iasi, se ignora faptul ca omul chiar avea probleme pe care eu unul nu le doresc nici la dusmani. Te inscrii in trend la figura asta.

  20. HerrMess nu stiu de „momentul Iasi” decat din auzite. Nu am fost acolo, nu stiu ce probleme avea solistul dar stiu ca orice problema ai avea nu se rezolva cu droguri si alcool. La Artmania nu am ajuns deci nu pot comenta prestatia celor de la Tiamat.

    Acum pentru cazul de fata: Nu ma deranjeaza daca pantalonii solistului sunt sau nu calcati (oricum am inteles gluma :)) ). Totusi cand ma duc la un concert vreau ca membrii trupei sa ofere o prestatie pe cat posibil de buna. Iar in momentul in care solistul este prea afumat ca sa poata duce un spectacol la parametrii normali sunt nemultumit.

  21. Despre Iasi: intrase intr-o depresie in perioada aia. Cine are macar idee cat de crunta poate fi boala asta, nu cred ca poate sa zica ceva rau despre incident.

    Legat de concerte, eu unul ma declar multumit* de toate concertele OCS la care am fost (5-6) cu toate ca la majoritatea Amariei era oricum, numai treaz nu.
    Mie mult mai groaznic mi se pare sa fie treji artistii si sa sune pe langa si lipsiti de interes. Samael ar fi un exemplu recent.
    Fara sa mai lungesc discutia, in conceptia mea un artist are rost sa-l evaluezi doar ca artist, nu si ca om pentru simplul fapt ca sunt 2 lucruri extrem de diferite. Uite, de Mihnea Blidariu nu-mi place de nici o culoare (mi s-a parut increzut si nesimtit); asta nu inseamna ca nu-mi place Luna Amara.

    * cum am zis si in postul anterior, criteriile sunt: prestatia si atmosfera, altceva nu ma intereseaza.

  22. Da, prestatia omului a fost una foarte „high”… Sunt satul de drogati pana peste cap, nu mi se pare deloc cool ideea, si nu dau doi bani pe aberatiile lor artistice. Vad cam 30 de concerte metal pe an, si la niciunul din ele nu am vazut pe cineva beat /drogat pe scena… ce se intampla la petrecerea de dupa spectacol e alta poveste, si nici atunci nu se depasesc anumite limite.

  23. @HerrMess – Stiu foarte bine cum sta treaba cu depresia si in continuare consider ca drogurile sau bautura nu sunt o solutie. Evaluarea am facut-o dupa prestatia din concert, chiar nu ma intereseaza ce face omul in timpul lui liber. Oricum daca tu te-ai simtit bine este perfect

    @Drace – Exact asa zic si eu, cu amendamentul ca dupa concert sunt liberi sa faca ce vor.

  24. ColegulLuiGarmCareAFostLaConcert Says:

    @all (except Garm & Catalin) ,,, Garm… esti clasic… nu te prind concertele de genul, ma bucur ca am reusit sa te iau cu mine in schimb pt k era nevoie de o parere obiectiva
    restul… ori sunteti frustrati (in special nenea Drace) ori habar n-aveti sa va distrati la un concert 😐 sau poate chiar mai rau… sunteti plictisitori 😀 moartea bate la usa distrati-va fratilor k e pacat de viata, lasati bullshit-ul pt after life k o sa fie timp gramada ;))
    n-am fost niciodata fan OCS dar atmosfera de la concertele lor e extraordinara iar prestatia bajetilor de la TN a fost cireasa de pe tort… so na 😛 stati si scrieti cat de naspa sunt alcoolul sidrogurle pana la 45 de ani cand o sa realizati ca ati trait degeaba… \:D/
    va pup

  25. Bre, colegul lu’ Garm, daca io faptura de 47 kile ma aflu in primu rand la concerte de death metal, ce’s, frustrata sau nu stiu sa ma distrez? OCS sunt extraordinar de naspa pt mine; caci am dreptul, ca ascultatoare de muzica, sa ma exprim asa. Si n-are nimeni dreptu sa zica ca de fapt io „sug” pt ca nu-mi plac ocs. Intelegi matale? Si asta cu nu stiti sa va distrati, am mai auzit dintr-o gura ca daca citesc rezulta ca nu ma distrez. Asa ca na, ma abtin de la further comments. 😉

  26. @Colegul meu – Fiecare se distreaza in felul lui tovarashe ;).Acuma obiectiv vorbind tu nu prea aveai cum sa apreciezi parerea celor de la OCS. Colegii stiu de ce :)).

    @Arana – Eu zic ca fiecare se distreaza cum considera mai bine. Iar daca la 47 de kg esti in primul rand la un concert, oricare ar fi el ai tot respectul meu.

  27. ColegulLuiGarmCareAFostLaConcert Says:

    app de front row (and beyond, scuzati flower power din fundal)… e doar un exemplu 😛 … si totusi ma duc si la OCS pt k death metal (sau black sau grind sau ce vrei tu) nu inseamna totul 😀
    http://www.metalhead.ro/Poza-24214-369.html

  28. @ Colegul – La momentul ala ma gandeam si eu. Dar tin sa iti aduc aminte ca ai fost in forma doar la Apostasy si partial la Lord Belial…. Cand au urcat cei de la Graveworm deja te-ai retras :)).

  29. ColegulLuiGarmCareAFostLaConcert Says:

    graveworm bytes 😛

  30. Exact, nu stiu sa ma distrez: treaba la concerte e foarte simpla, de fiecare data sunt si cativa care vin numai sa se drogheze, pentru ei e lipsita de importanta prestatia de pe scena, dau din cap la orice kitsch. Partea proasta este ca ceea ce fumeaza ei pute, hasisul si marijuana sunt mult mai infecte decat tutunul, iar atmosfera din sala devine una deosebita, adica insuportabila.

    Gestul OCS de la Iasi a fost unul cat se poate de penibil. Cred ca e scuza cea mai des intalnita pe care o aud de la drogati, sufar de depresie si decat sa fac alte lucuri mai grave sau sa merg la doctor, mai bine fumez iarba. Detest asta mai ales la un barbat, adica se presupune ca ar trebui sa fie tare, nu sa-si „inece amarul” in alcool sau stupefiante, si aici se incadreaza foarte multi. Dupa propriile declaratii, motivul depresiei lui Amariei a fost faptul ca era prea mica camera in care au fost cazati de organizatorul concertului, ha, noroc ca nu a avut vreo arma prin preajma, ca si-ar fi zburat creierii dupa un asemenea soc!

    Nu vreau sa par intolerant, fiecare este liber la el in casa sa bea si sa fumeze pana cade sub masa, cu cine si din ce motive vrea el, dar nu in spatiile publice. Ii doresc „colegului” sa intalneasca noaptea, pe o strada vin Vallecas, 4 anarhisti drogati si inarmati cu bate si lanturi care se cred personajele unui film, A Clockwork Orange.

  31. @Drace – Atmosfera devine irespirabila uneori si de la tutun pur si simplu, totusi pe aici nu prea am vazut concerte la care sa se fumeze iarba. Daca singura problema a fost camera atunci situatia este peniblia, dar nu cred ca a fost doar atat in cazul Amariei. Oricum si orice ar fi iarba nu e o solutie. Plus ca am auzit ca ar folosi si chestii mai dure. Apropo de coleg si anarhisti chiar glumeam cu el acu juma de ora pe tema asta :)).

  32. Mda, niste pareri foarte ferme care se bazeaza pe argumentul „barbat”.
    Adica vorbim de o boala psihica grava si facem misto. Minunat.
    Nu mai am ce argumenta, eventual pot incepe si eu cu mistourile.

    Bye

  33. HerrMess nu este vorba de mishtouri. Depresia este o problema, dar dupa cum am zis nu se rezolva cu droguri si alcool. Trecand dincolo de episodul Iasi am auzit ca in cazul solistului OCS drogurile si alcoolul sunt o problema destul de serioasa. E liber sa faca ce vrea, e viata lui, dar la concerte sa vina treaz. Si gata 🙂

  34. Din cate stiu eu, „simptomele” bolilor psihice sunt amplificate si nu estompate de alcool, e total contraindicat. Eu m-am referit la oameni normali, care la primul moment greu al vietii, aleg sa se aline cu diverse substante, in vazul tuturor, nu mi se pare deloc o atitudine barbateasca.

    In Spania drogurile sunt aproape la liber, toti taranii fumeaza iarba, nu mai e deloc o chestie „cool”, ba chiar are loc un fenomen invers, au ajuns sa treaca drept originali cei care NU. Oricat de mult fum ar fi intr-o sala, detectez imediat daca cineva aprinde hasis sau marijuana, are un miros foarte rau, intepator, si se intampla foarte des… ce sa inteleg, ca nu le place muzica si baga ceva in ei ca sa se distreze totusi, sau ce?

    … dar nu fumul este cea mai mare problema, ma plictisesc discutiile celor care consuma, total rupte de realitate, nu mai vorbesc de planurile si promisinile facute la betie, uitate dupa 5 minute. Le-am spus asta si prietenilor „real”, unul saracu’, de cate ori apar renunta sa mai bea, si imi spune ca de cate ori ma vede isi aduce aminte de parerea mea. Nu-mi plac nici persoanele influentabile. 😀

  35. PS. Nu as vrea sa se creada ca insinuez ca eu as fi mai bun decat altii, saptamana asta am baut 9 litri de lapte, si e abia joi… se zice ca suma viciilor ar fi constanta, drogurile si excesul de alcool mi-ar mai lipsi.

  36. TotColegul Says:

    bai Drace… tu chiar duci o viata plictisitoare ma … 😐 nasol rau pe bune
    ajungi la 40 de ani si realizezi ca… ai baut lapte =))
    come on man… fii mai deschis …. pls :))

  37. @Drace – Amice numai la un viciu gen lapte nu ma asteptam :)). Drogurile nu sunt de loc cool, si poate nici bautura…chit ca am avut o serie de betii destul de crancene. Unele au fost marfa, altele mai putin marfa, unele s-au terminat bine altele rau :D.

    Oricum din ce am auzit pe termen lung iarba are efecte nocive asupra memoriei.

  38. @TotColegu – Man blogul asta nu e camp de lupta :D. Sper sa fii cel putin la fel de activ si pe alte topicuri :).

  39. Acum imi dau seama ca si personajele din Clockwork Orange beau lapte, muuuult lapte… nu pot sa cred, filmul asta e peste tot! :)))

  40. ColegulLuiGarmCareAFostLaConcert Says:

    bai aseara m-am distrat crunt la Vita de Vie frate… pe care nu ii suport =))
    deci se poate oriunde si cu orice… asa ca let’s get it ooooooooooooooooooon \m/

  41. :))) Si cate formatii au cantat, 3?

    Bieti faini astia de la Vita, nu ma omor dupa muzica lor, dar stiu ca unul sau doi din trupa aveau barul ala Hard&Heavy prin 96-97… se mai tineau si concerte metal pe acolo, petreceri… adica le sunt recunoscator ca nu m-au dat niciodata afara din bar, desi altii erau expulzati pentru mai putin, motivat totusi. Era destul de ciudat, la inceput oamenii stateau la mese, eram unul sau doi care dadeam din cap in fata scenei, nu mai vorbesc de pogo… de obicei ma plibam toata ziua prin oras fara sa beau nimic, seara intram in bar si goleam 3 beripana apucam sa ajunc cu a 4-a la masa. Intr-o sera, tot in H&H, am cunoscut niste skinheads sarbi, in vreo 2-3 ore masa era plina de sticle goale de Galbena la litru, una din putinele dati cand oarecum m-am imbatat, dar am tinut minte povestea lor, trecusera printr-o experienta nefericita cu drogurile dar se lasaseara, mi-au recomandat si au reusit sa ma faca sa nu-mi doresc vreodata sa ma ating de iarba. Nu dupa foarte mult timp am lasat-o moale si cu alcoolul, am simtit ca nu mai am nevoie sa demonstrez nimic anturajului. Nu pot sa spun totusi ca nu ma distram, eram in gasca, beam pe strada si ne amuzam pe seama trecatorilor (probabil si ei), ne luam de fete, a fost o perioada buna… unii din prietenii de atunci au ramas si acum la fel, sau cel putin acum cativa ani inca mai erau asa, astia din Madrid in schimb nu sunt deloc amuzanti, se inchid intr-un bar, proprietate a unui dintre ei, si toata noaptea fumeaza marijuana si joaca telefonul fara fir, e foarte plictisitos si fara rost, din cauza asta ii mai vad doar intamplator.

  42. […] se povesteşte despre atmosfera la concertul de lansare a noului album semnat O.C.S. la Bucureşti (https://garm24.wordpress.com/2009/04/06/omul-cu-sobolani-live-in-silver-church/). Aici scrie: Dupa o scurta pauza pe scena au urcat si headlinerii serii. Neplacut a fost faptul ca […]

  43. @Byte: Vezi ca mai exista cateva genuri muzicale ale caror definitii ai uitat sa le dai copy-paste la tine pe blog…

  44. Vita de Vie kindda sucks … Hard N’ Heavy nu am prins, eu am prins doar perioada Le Noir. Chiar umblai si pe acolo?

  45. Haha, daca umblam, eu am inaugurat LeNoir, daca ai prins cumva firma luminoasa, craniul cu coarne si aripi de liliac, a fost pictata de mine. 😀

  46. Daca ma gandesc erau colti, si poate si coarne, nu-mi mai aduc aminte exact, la cateva luni a fost sparta.

  47. Nu am fost chiar de la inceput. In principiu veneam pe acolo dimineatza. Plecam la facultate si ma opream in Lenoir. M-a tinut faza asa vre-o cateva luni…Dupa aia a venit sesiunea…vacanta si paremi-se ca in toamna cand m-am intors se inchisese bodega. Oricum era destul de fain.

Lasă un răspuns

