Cross Of Iron

Cross Of Iron este inca unul dintre filmele dedicate celui de al doilea razboi mondial, aparut prin ’77, de o valoare cel mult mediocra. Scenariul, destul de simplut, este axat pe ororile razboiului vazut prin prisma conflictului dintre neamtul rau (Stransky-aristocrat prusac, ofiter de cariera) si neamtul bun (Steiner- proletar german,sergent), de unde rezulta un fel de combinatie de Sven Hassel cu Sergiu Nicolaescu fara partea amuzanta a primului dar utlizand unele idei comuniste ale celui de al doilea. Daca in cazul regizorului roman aceasta abordare era cumva de inteles, in cazul productiei de fata este un mod cel putin ciudat de a privi lucrurile.

Parti bune: abordarea din punctul german de vedere, scene de razboi mai realiste ca in alte parti.
Parti proaste: abordarea mult prea „nicolaesciana” a subiectului, actori destul de slabi.

12 răspunsuri to “Cross Of Iron”

  1. Acum cativa ani am vazut Letters from Iwo Jima, am fost impresionat, chiar i-am scris un fel de cronica (pe un forum, nu aveam blogul inca), tot la fel, WW2 vazut dintr-o altfel de perspectiva…

  2. Das Boot – cel mai bun film despre wwII din perspectiva germana ever seen si cam singurul care imi vine in minte (de fapt am mai vazut unul nu tocmai rau acum vreo 3 ani dar sa mor daca-mi aduc aminte cum se numea :))

  3. @Drace – Eu am vazut Flags of Our Fathers. Din ce imi aduc aminte erau cumva facute la pachet de Clint Eastwood. Sper sa vad si Letters….

    @Night-Elf – Nu sunt sigur dar cred ca am vazut si eu Das Boot.

  4. Ai o pasiune in filmele astea 😛 ? La un punct voiam si eu sa vad ”perlele” anilor 70 si 80 in materie de horror/thriller psihologic si ”life movies” si dupa vreo 7-8 filme mediocre am lasat-o moarta si am mers pe mana criticilor.

  5. In general filmele vechi au trecut deja testul timpului. Prefer sa vad un clasic de acum nu stiu cati ani decat un film slab din zilele noastre. Pe acesta il aveam in vedere de foarte mult timp, dar abia aseara i-a venit randul.

  6. ai vazut Casablanca?

  7. @Movieaddicted – Casablanca este cu adevarat clasic. L-am vazut mai demult. Tu?

  8. la fel. trebuie revazut totusi 🙂

  9. Da, dar unele firme imbatranesc la fel de gratios ca starurile lor, adica aproape instant 😛

  10. @krossfire – evident, dar acele filme dispar repede din prim plan.

  11. Unele au fost ceva la vremea lor si sunt inca vizionabile -Vezi Death Race 2000 (originalul nu balacareala aia cu Jason Statham)

  12. Exact. Asta e si ideea, filmele vechi care au fost ceva la vremea lor si sunt inca vizionabile sunt in general de calitate. Timpul a filtrat deja productiile proaste, iar cele de care inca auzi sunt cele pe care merita sa le vezi. Tocmai de aia prefer de multe ori sa vad un film vechi de 2-3 ani decat ultimul film cu actorul x sau y.

    Apropo de filme vechi, Jason Statham si remake-uri poti sa cauti The Italian Job ;).

Lasă un răspuns

