Surveillance

Surveillance este un nou film in regia lui Jennifer Lynch sub directa indrumare a taticului David. Filmul este incadrat in zona thrillerului oarecum psihologic iar in rolurile principale au fost distribuiti Julia Ormond si Bill Pulman. Datorita naturii scenariului este totusi destul de greu sa impartim personajele in principale si secundare dar un rol de mai mica amploare ii este alocat lui Michael Ironside. Din ce am remarcat David a evitat sa isi puna prea mult   amprenta asupra acestui film dar modul de constructie al personajelor m-a dus uneori cu gandul la Tarantino.

Pentru a evita spoilerele nu o sa va vorbesc prea mult despre scenariu  dar nu ma pot abtine sa nu remarc abundenta cliseelor: zona desertica,familia tipic americana plecata in vacanta, cuplul de drogati, politistii ticniti din orasele fantoma, agentii FBI ce par iesiti din Matrix. Paradoxal insa tocmai cliseele acestea dublate de o realizare aparent spartana (foarte putine efecte vizuale, decoruri saracacioase) dau acestei productii un aer de film”cult”. Nu este succes complet totusi datorita faptului ca s-a insistat destul de putin pe povestea propriu-zisa aceasta fiind destul de vaga uneori si destul de previzibila in alte situatii. Totusi Surveillance constituie o optiune destul de buna pentru amatorii de thrillere si nu numai. Eu zic sa nu il ratati.

19 răspunsuri to “Surveillance”

  1. Bunnn…adăugăm la listă 🙂

  2. Vizionare placuta 😉

  3. Suna bine… adica pare interesant, mi-ar placea sa-l vad.

  4. L-am vazut acum vreo doua luni numai pentru ca scria Lynch pe el. Mare pierdere de timp.

  5. te-ai uitat ma la Let the right one in? nu? cand te uiti?

  6. @Drace – enjoy 😉
    @Dave – Nu se compara cu filmele lui Lynch tatal :D. Dar luat individual este peste medie zic eu
    @Boo – nu am apucat sa il copiez inca. Nu gasisem decat varianta screener. Dar o sa il caut cand ma intorc.

  7. si nu uita de skittles ^^

  8. Haha, pai de uitat nu uit, problema e daca mai sunt acolo cand te intorci tu :D.

  9. ai vazut Mulholland Dr. ?

  10. Dap, am vazut in parte filmele lui Lynch: Mulholland Drive, Blue Velvet, Lost Highway, Dune si The Short Movies Of david Lynch. Ah si Twin Peaks cand eram mic :). Sincer cred ca o sa incerc sa le revad, sunt genul de filme care se preteaza la multiple vizionari.

  11. Da, in special Dune ofera o perspectiva unica asupra cartii, probabil necitita de Lynch-maestrul.

  12. l-am luat si eu acum cateva saptamani, tot datorita etichetei „Lynch”, insa l-am pus la coada pe o lista lunga de filme de vazut in viitorul apropiat, majoritatea mai vechi. mi-am dat seama ca am ratat o multime de filme bune si am inceput sa caut din cele facute inainte de ’95

  13. @Baraka – Ei o fi citit cartea Lynch maestrul, dar a incercat sa isi puna si amprenta proprie asupra filmului.

    @Tudy – Asta cu filmele vechi e o idee buna :). Poti gasi lejer productii de foarte buna calitate.

  14. Daca tot discutati de Lynch, intreb si eu cine a vazut Eraserhead? E primul film al lui David si cel mai ciudat pe care l-am vazut pana acum. Ceva impresii? La mine sunt sentimente contradictorii.

    Surveillance e chiar un film bun. A dozat bine suspansul si twistul de final e nesteptat de misto.

  15. Eraserhead nu am vazut, dar pentru perioada de inceput a lui Lynch iti recomand The Short Movies Of David Lynch. E o colectie interesanta de scurt metraje facute la inceputul carierei.

  16. Le-am vazut doar pe alea cu iepurii, atat. Le-a introdus si in ultimul film, Inland empire.

  17. Hmm, Chiar vreau sa vad Inland Empire…sper sa reusesc cat de curand.
    Foarte reusit este „The Cowboy and the Frenchman”.

  18. Inland Empire mi s-a parut tulburator [si nu intr-un sens tocmai bun]!

  19. Movieaddicted – filmele lui Lynch au uneori efectul asta.

Lasă un răspuns

