True Blood – season 1

True Blood este un serial marca HBO ajuns deja la sezonul cu numarul doi. Titlul se refera la alternativa sintetica oferita vampirilor de o companie japoneza. In urma acestei descoperiri tot mai multi vampiri renunta sa traiasca in umbra cativa aparand in Bon Temps (Louisiana) un orasel din sudul Statelor Unite.

Inca de la generic se fac o serie de apropouri la violentele rasiale si Ku Klux Klan paralele negri/vampiri fiind cheia succesului. Tematica rasiala este  excelent exemplificata de secventa in care personajele principale (chelnerita Sookie si vampirul Bill) sunt oprite de politia rutiera iar politistul i se adreseaza barbatului cu apelativul „baiete”. Pentru a complica si mai mult lucrurile pe langa vampiri orasul se procopseste cu un criminal in serie. Sookie este un personaj extrem de interesant ea avand abilitatea de a auzi gandurile celor ce o inconjoara. Nu este insa singurul personaj interesant majoritatea caracterelor fiind „diferite” intr-un mod sau altul.

Fiind o productie HBO True Blood a beneficiat de un buget maricel si asta se vede: actori buni, efecte speciale, filmari de calitate. In ciuda tematicii horror secventele sangeroase nu sunt chiar foarte numeroase dar oricum nu avem de a face cu o productie pentru cei slabi de inger. Evident din reteta nu lipsesc o serie de clisee intalnite in filmele de gen: atractia dintre o virgina si un vampir, violenta, sex sau nuditate. Serialul este recomandat in primul rand amatorilor de horror eventual si celor care gusta povestile sudiste.

12 răspunsuri to “True Blood – season 1”

  1. Pe mine chiar m-a prins serialul asta si-s la zi cu episoadele. Mi s-a parut o idee f interesanta exploatare si a situatiei „iesirii din dulap” a vampirilor, Marea Revelare cum o numesc ei. Da libertate de imaginatie.

  2. Cred ca o sa incep si eu in curand sezonul doi. Nu am reusit niciodata sa fiu la zi cu un serial, am preferat sa incep o serie abia dupa ce s-a terminat difuzarea la TV.

    Ideea „iesirii din dulap” este intr-adevar interesanta, iar plasarea actiunii in sudul SUA este cireasa de pe tort :).

  3. Season I nu e prea stralucit in schimb Season II imi aduce aminte de Prison Break Season I 🙂

  4. Oho… cred ca o sa ma apuc si de sezonul 2 in viitorul apropiat. Cat despre Prison Break ala este un exemplu de serial ce a inceput bine si s-a terminat prost de tot. Sau cel putin ajunsese prost de tot pe la sezonul 3.

  5. Unde altundeva poti vedea o „vampira” virgina care se regenereaza dupa sex…

  6. DA! Ia uite si alti oameni pasionati de prostia asta 😀 De ce ii zic asa? Pentru ca partea mea preferata e umorul, satira, ironia din film. Am ras zile intregi dupa replici gen Bambire Bill (si altele din sezonu 2, nu fac spoilers), accentu’ sudist e bestial, povestea e imaginativa si – cum bine ai subliniat – atinge destule probleme serioase, insa e tot usurica si actiunea conteaza in primul rand. Ma deranjeaza ca uneori par sa fie episoade de umplutura, ma gandesc daca merita sa citesc cartile (ca sunt 8 and counting), oricum e unul din putinele seriale care m-a prins. Si eu nu l-as numi horror, e prea putin asa ceva. Mai repede fantastic decat horror, if you ask me 🙂

  7. Cartile? Uite nu stiam ca sunt si carti…Episoade de umplutura sunt in toate serialele, important este sa nu fie prea multe. Imi pare rau ca nu am reusit sa copiez si sezonul doi … dar sper sa rezolv si asta luna viitoare.

    Cat despre satire, iti recomand Extras. Este un sitcom englezesc destul de reusit ;).

  8. Da, sunt carti si cred ca trebuie sa le citesc. Nu da alta dar fiind la zi cu episoadele, ieri am vazut ultimul din seria 2 – adica episodu 12, aparut in State duminica – si am aflat ca seria 3 va incepe sa fie difuzata in iunie 2010. Niste neseriosi 😀

    O sa caut ala, merci, ca tot am ramas fara seriale.

  9. Mari neseriosi :)). Se gasesc si la noi cartile? Sincer nu suport sa citesc pe monitor, si nu prea am chef de Amazon and stuff.

    Extras e o satira la adresa industriei cinematografice si are cate un guest star in fiecare episod: Kate Winslett, Patrick Stewart, Ben Stiller, Orlando Bloom… Episoadele cu Ben Stiller si Patrick Stewart sunt criminale ;).

  10. Din cate stiu eu se gasesc ca as far as i remember am citit la un moment dat de cineva care si le-a cumparat de la ultimu’ bookfest (cum ajung pe sute de bloguri n-am idee fix cand cine etc)

  11. Pai ca orice bucurestean respectabil o sa incerc pe la Diverta, Carturesti… din pacate in ultima vreme timpul pe care il aloc lecturii a scazut destul de mult. Dar chiar o sa incerc sa citesc macar un volum…

Lasă un răspuns

