Appaloosa

Appaloosa readuce pe ecrane genul western, un gen mult prea putin abordat in ultima vreme. Appaloosa este numele unui orasel din inima vestului salbatic, orasel terorizat de o banda de raufacatori. Dupa asasinarea serifului locuitorii apeleaza la doi mercenari pentru a restabili ordinea. Cei doi accepta provocarea cu conditia sa aiba libertate totala de miscare. Evident urmeaza  impuscaturi, batai in baruri, atacuri in salbaticie dar si o poveste de dragoste in stil western.

Scenariul bazat pe romanul cu acelasi nume al scriitorului Robert Parker este banal doar in aparenta. Practic povestea depaseste cu mult standardul clasic al filmelor „cu batai”, ea oferind in plus un foarte reusit studiu de personaj. Astfel Virgil Cole (Ed Harris) este mult mai mult decat un simplu „man with no name”, personalitatea sa fiind reliefata prin intermediul personajelor secundare: ajutorul Everett Hitch (Viggo Mortensen), vaduva Allison French (Renee Zellweger) si raufacatorul Randall Bragg (Jeremy Irons). Filmul este regizat de acelasi Ed Harris deci este evident de ce Virgil a beneficiat de o expunere mai mare.

Pe langa distributia remarcabila acord o bila alba si pentru imaginea „vintage”, o alta bila alba se acorda din oficiu pentru abordarea unui stil iesit de mult din mainstream. Simt ca nu v-am convins inca, asa ca va invit sa urmariti si trailerul de mai jos.

10 răspunsuri to “Appaloosa”

  1. Super! Imi era dor de un western, chiar ma intrebam ce s-a intamplat cu genul asta (ultimul vazut a fost cam acum doi ani si a fost un film mult mai vechi – Young Guns, I si II, cu Emilio Estevez, cred ca ai auzit de el). Si de Ed Harris imi era dor, personal il consider unactor way underrated.

  2. Young Guns ? Cred ca le-am vazut mai demult. Nu era seria aia cu Bon Jovi pe coloana sonora (Wanted Dead and Alive)?
    In ultima vreme au mai aparut cateva westernuri bunicele, dar pe care nu am reusit sa le vad : 3:10 to Yuma si Seraphim Falls. Ambele sunt promitatoare, dar cumva mi-au scapat.

  3. Ihi. Dar era Blaze of Glory nu Wanted. Un album solo al lui Jon, foarte bun de altfel (ma expun teribil la niste injuraturi zicand asta, dar ala chiar a fost un album bun 🙂 ).

    Stiu ca au mai fost dar nici eu nu le-am vazut. Serafim Falls chiar mi l-a recomandat cineva de curand si dupa cum se aude nu e rau.

  4. Si mie imi plac anumite melodii Bon Jovi din perioada aia. Din pacate cam dupa Keep The Faith si-au cam pierdut inspiratia.

  5. L-am vazut si eu la Biro recomandat 🙂

    A inceput sa fie reabordat genul , de la Sukyaki incoace.

  6. Oho … Sukyaki a fost chiar o bijuterie a genului.

  7. Totally agree on Sukyaki! si The good the bad the weird intra tot acolo :).

    Am vazut Apaloosa anu trecut parca stiu ca l-am cautat insistent pentru regia lui Ed Harris. Foarte multumit de el. Plus distributia remarcabila.

  8. Am adaugat la „must see” The Good, the bad and the weird. Apropo de Sukyaki nu stiu daca ati vazut varianta originala a filmului Django, dar in materie de westernuri este un clasic intre clasice :).

  9. Vazut Appaloosa aseara. Foarte bun. Merci de recomandare.

  10. Ma bucur ca ti-a placut.

Lasă un răspuns

