Låt den rätte komma in

Låt den rätte komma in (Let The Right One In) este un semi-horror suedez bazat pe romanul lui John Ajvide Linqvist si regizat de Tomas Alfredson. Initial am ezitat sa va prezint acest film, dar avand in vedere ca este destul de mediatizat (a primit o multime de premii) am decis sa nu il trec cu vederea.

Pe scurt filmul prezinta prietenia (dragostea) dintre 2 copii de 12 ani legati intre ei de izolarea pe care le-o impune societatea. Astfel Oskar provine dintr-o familie dezbinata si este agresat la scoala in timp ce Eli este o tanara vampirita protejata de un batran ciudat. Regizorul a evitat sa atinga prea mult subiectele controversate ale cartii (pedofilia, prostitutia, drogurile, violenta din scoli) axandu-se pe latura romantica a povestii. Din pacate insa varianta „cuminte” pare a fi lipsita de continut iar povestea „ciuntita” isi pierde farmecul.

„Låt den rätte komma in” este un exemplu excelent pentru faptul ca nu intotdeauna o carte buna poate fi transpusa intr-un film pe masura. Din pacate ideea buna este sabotata de eliminarea unor parti importante din scenariu, de actorii slabi si de decorurile saracacioase. Pustii sunt ok pentru varsta lor, dar totusi este prea putin.

Precizari:

1. Nu am citit cartea dar m-am documentat un picut pe net.
2. Postul acesta trebuia sa apara prin vara, dar a fost amanat din motive „tehnice”

6 răspunsuri to “Låt den rätte komma in”

  1. Filmul mi s-a parut foarte bun la vremea aia. Cartea insa n-am citit-o dar m-ai facut curios.

  2. Mi s-a parut cumva fad. Ce-i drept asteptarile mele au fost foarte ridicate, pentru ca filmul mi-a fost recomandat la modul: „frate trebuie neaparat sa-l vezi…”.

  3. N-aș zice că e o versiune mai cuminte, nici pe de parte. Mi se pare că poate fi văzut foarte ușor că efectul pe care Eli îl are asupra protagonistului îl are și asupra noastră, așa cum și trebuie. Recunosc că și eu mă alătur interpretării cum că filmul explorează aspecte ale prieteniei și relațiilor interumane, însă am purtat discuții foarte fructuoase cercetând cealaltă fața, anume a coruperii și dezumanizării.

    Oricum, indiferent de modul cum preferi să interpretezi filmul, este o peliculă extrem de frumoasă, una dintre cele mai frumoase pe care le-am văzut produse în ultimii 10-15 ani.

  4. Am aici un articol în care vorbesc un pic despre film, http://razvanvanfirescu.wordpress.com/2010/02/24/awesome-movie-of-some-period-of-time-or-another-twilight-european/ Da-i mai vechi și nu foarte bine scris(și cu o viziune ceva mai naivă asupra filmului decât am acum).

  5. Ma bucur ca ti-a placut, chiar daca eu am fost mai putin impresionat de acest film. Ma bucur ca suntem din ce in ce mai multi cei care apreciem cinematografia europeana…

  6. Nu aș merge până într-acolo încât să spun că apreciez orice fel de cinematografie. Sunt un profan care percepe naiv și receptează cum poate filmele pe care le privește. Mai ales că nu sunt foarte la curent nici măcar cu filmele americane sau românești, să nu mai spun de cele din alte zone.

Lasă un răspuns

