Topuri de decada 2000 – 2009

Leapsa de la Aron Biro.

10 filme 2000-2009

Avand in vedere ca imi este extrem de greu sa aleg cele mai bune filme ale ultimilor zece ani mi-am permis sa modific un pic datele problemei. In loc sa va prezint cele mai bune filme va readuc in atentie 9 filme care „mi-au marcat existenta” dar si unul dintre cele mai controversate filme ale deceniului. 

1.Snatch (2000) – filmul pe care l-am vazut de cele mai multe ori

2.Oldboy (2003) – filmul care mi-a trezit interesul pentru cinematografia asiatica

3.Symphaty for lady vengeance  (2005) – pentru scena de final

4.Infernal Affairs II (2003) – pentru cateva secvente demne de sintagma „a saptea arta”

5.The Life Of David Gale (2003) – filmul pe care l-am recomandat de cele mai multe ori

6.El Metodo (2005) – pentru idee

7.Furia (2002) – pentru ca vroiam un film romanesc si m-am saturat de filme despre revolutie si comunisti

8.Tropa de Elite (2007) – pentru ca este cel mai reusit film de gen

9.Zeitgeist (2007) – filmul care a generat cele mai multe discutii in ultimii ani, discutii inutile din punctul meu de vedere

10.Arn The Knight Templar (2007) – filmul care a generat cele mai multe afisari pe acest blog

10 albume 2000 – 2009

Din punctul meu de vedere albumele de referinta ale deceniului sunt albumele pe care le-am ascultat cel mai des. Am trisat un pic in cazul W.A.S.P. dar albumele lor clasice au aparut inainte de ’95. Ordinea este aleatoare.

1.Deathstars – Termination Bliss (2006) – albumul care mi-a readus in atentie rockul comercial, un bonus pentru piesa Death In Vogue

2.Guns N’Roses – Chinese Democracy (2008) – cel mai controversat album al deceniului, cel mai asteptat album al ultimilor ani, va recomand piesa Street Of Dreams

3.Megadeth – Endgame (2009) – albumul care ne arata ca trupele de referinta ale anilor 80 pot scoate albume de top si in 2009, ar trebui ascultat in intregime de Lars Ulrich, iar voi puteti incepe cu How The Story Ends

4.Naglfar – Harvest (2007) – una dintre putinele trupe black care inca imi plac., piesa de rezistenta: Harvest

5.Eternal Tears Of Sorrow – A Virgin and a Whore (2001) – album de referinta pentru acel amestec de melodic death / doom / gothic / black / symphonic metal The River Flows Frozen este una dintre piesele care a rezistat cel mai mult in playlistul meu

6.W.A.S.P – Dominator (2007) – nu concep un top metal fara W.A.S.P., recomandarea mea de pe acest album este Heaven’s Hung In Black

7.Iris – Athenaeum (2000) – albumul romanesc al deceniului, recomandare: De Vei Pleca

8.Nightwish – Highest Hopes (2005) – un best of al unei trupe care a influentat enorm metalul ultimilor ani, albumul contine numai piese de referinta, dar preferata mea este Sleeping Sun

9.Manowar – Warriors Of The World (2002) – Manowar este una dintre trupele mele favorite, iar Swords In The Wind este o piesa care, din punct de vedere al atmosferei, da o lectie tuturor trupelor din zona viking metal

10.L’ame Immortelle – Auf Deinen Schwingen (2006) – o trupa pe care am descoperit-o cam in aceeasi perioada in care m-am apucat de blogging, clipul piesei  Nur Du este un must pentru toti cititorii blogului

Leapsa merge mai departe la toti cei din blogroll, dar astept si comentariile celorlalti.

14 răspunsuri to “Topuri de decada 2000 – 2009”

  1. total inutile sunt si top urile astea de le faci tu ma … .Zeitgeist este primul film care arata fatza bgatanilor lumii si planurile lor macabre.

    de muzica nici numai zic nimic .. ma mir cum de nu bagat porcarii si mai mari in el =)) …

  2. aaaaaa si la fiecare album ai recomandat cate o melodie , numai alea sunt de asculat din ele … restu sunt praf 😀 biliv me muritorule de rand

  3. Man mie imi plac topurile tale, nu de alta dar mai iau cu titlu de recomandare cate ceva din ele. O parte din filme nu le-am vazut, dar despre cele pe care le-am vazut (gen Snatch, Infernal Affairs, Tropa) cred ca isi merita locul in orice top ai face. La muzici cam tot asa, cu mentiunea ca si eu consider Street of dreams piesa de rezistenta de pe Chinese si in afara de asta mi-a placut si This I love – chiar daca e compusa undeva prin 93 cred.

  4. @Zeus – Habar nu am daca Zeitgeist este primul film de gen, dar pot sa iti spun ca ideile prezentate in el nu sunt de loc originale. Primul nume care imi vine in minte este Jan Van Helsing. Despre muzica… eu sunt multumit daca reusesti sa asculti toate cele 10 piese enumerate acolo, iar mai apoi toate cele 10 albume… ca sa te convingi daca sunt sau nu praf.

    @Night Elf – Poti sa iei ca recomandare tot topul, si poti incepe cu El Metodo, The Life Of David Gale si Trilogia Razbunarii (Symphathy for Mr Vengeance, Oldboy, Symphathy for Lady Vengeance). In mod sigur nu vei regreta 😉

    Sper sa preiei si tu leapsa 🙂

  5. sunt de accord cu SNATCH ( vazut la recomandarea ta 😛 )

  6. @ Garm : am preluat-o.

  7. @Luiza – Poti prelua cu incredere si restul de 9 recomandari :), toate sunt filme deosebite.

  8. N-ai mai avut rabdare si de un alfabet metal, este ;)) ?

  9. Nu este vorba de rabdare, dar alfabetul ala este o treaba ceva mai complexa. O sa incep sa lucrez la el … si mai devreme sau mai tarziu o sa il pun si pe ala 😉

  10. excelent „El Metodo”!!! Multumesc fain de pont!.vad ca ai gusturi apropiate cu ale mele la filmele bune, deci o sa caut si celelalte inca nevizionate din lista.
    multumesc inca odata pentru pont

  11. Daca ti-a placut El Metodo iti recomand 2 filme germane: Die Welle si Das Experiment ;).

  12. Oldboy! Nu le iese mereu, dar mă surprind de fiecare dată esticii când reușesc să facă dintr-un film de gen ceva demn de respect. Oldboy nu m-a marcat chiar așa de mult, la nivel de poveste fie s-a pierdut ceva în traducere pentru mine, fie a fost prea contaminat de pretențiozitatea asiatică. Oricum, superb realizat, atmosfera și cursul scenelor îi conferă un pic lirism. Ceea ce e foarte mult pentru un film ”cu bătăi”. Ai văzut Kairo? Sau The Host?

  13. Nu am vazut Kairo sau The Host. Ai zis ca s-a pierdut ceva la traducere, pentru subtitrari iti recomand in general sa alegi engleza (sau o limba de circulatie internationala). Subtitrarile in romana nu sunt intotdeauna de cea mai buna calitate. Pentru atmosfera iti recomand si partea a treia a seriei – Sympathy for lady vengeance.

  14. În engleză am ales subtitrările. Cam toată arta orientală îmi stârnește uneori momente de ”wait, what?” când ceva din logica poveștii nu-mi pare să se lege. Și nu știu dacă e vina diferențelor culturale sau a traducerilor(care uneori sunt de-a dreptul adaptări).

Lasă un răspuns

