Abecedar Metalic – Volumul 1

Krossfire m-a provocat sa realizez un abecedar pentru cei mai tineri dintre tinerii metalisti. Ideea nu este rea avand in vedere ca ,vorba lui Lentzi Chiriac, unii cred ca metalul a inceput cu Limp Bizkit. Din cate stiu eu leapsa a fost initiata de  Fireflight si a mai fost preluata de Arana, Biro si Cinabru . 

Abecedarul meu contine 26 de piese obligatorii pentru orice metalist care se respecta.

A. Alice Cooper – Poison

O piesa pe care am ascultat-o de mii de ori, o piesa preluata, mixata si remixata de o multime de artisti.

B.Black Sabbath – Heaven And Hell

Bunicii muzicii heavy metal.

C .Cradle Of Filth – Queen Of Winter, Throned

Trupa care a introdus stilul black metal in mainstream.

D.Death – The Philosopher

Cate trupe se pot lauda ca au dat numele unui gen muzical?

E.Emperor – With Strength I Burn

Black Metal.

F.Fear Factory – Bite The Hand That Bleeds

O piesa inclusa pe coloana sonora a filmului SAW.

G.Guns N’Roses – Don’t Cry

Ultima trupa care a meritat statutul de rockstar. Don’t Cry are 7,802,383 views pe Youtube

H.HIM – Summer Wine

Un cover superb marca HIM, iar Natalia Avalon este …

I.Iron Maiden – Can I Play With Madness

Probabil cea mai mare trupa de metal din lume.

J.Judas Priest – You’ve Got Another Thing Commin

The Metal Gods.

K.Kreator – The Flag Of Hate

O piesa clasica a thrashului german.

L.Lake Of Tears – Headstones

The Crow (aviz cinefililor) si o trupa careia i-a lipsit o farama de noroc.

Va Urma…

46 răspunsuri to “Abecedar Metalic – Volumul 1”

  1. Sunt cateva chestii comune si ajung iar la regretul de a nu-i fi pus pe Lake of Tears la ”L” insa cred ca Live isi disputa puternic acelasi loc cu ei.

  2. E foarte interesanta ideea, dar nu prea sunt de acord cu majoritatea alegerilor, sau daca sunt de acord cu trupa, nu sunt de acord cu piesa… si nu inteleg cum ai putut sa pui lake of tears in loc de led zeppelin :)) why?!!?!?!

    astept sa vad continuarea 😛

  3. @krossfire – Lake of tears ar fi meritat mai mult. Din pacate au avut foarte mult ghinion cu Black Mark, o casa de discuri destul de neprofesionista. Tot ei i-au blocat oarecum si pe Morgana Lefay.

    @Ada – Sincer Led Zeppelin nu mi-a placut niciodata. Topul este oarecum subiectiv, iar la unele litere este chiar aglomeratie mare. Inchipuie-ti cat de greu o sa imi fie sa aleg o trupa pentru M. Continuarea o sa vina probabil saptamana viitoare, iar daca nu esti de acord cu optiunile mele ar fi interesant un comment in care ne spui ce ai fi ales tu 🙂

  4. Observatii:

    Cradle of Filth nu reprezinta nici un gen. Ei creaza o invalmaseala sonora, in cel mai bun (tolerant) caz.

    Iron Maiden – cea mai mare trupa de metal? Adica? Sunt multi, sunt inalti? Sau in ce sens? Poate cea mai buna…

    Guns `n Roses nu canta Metal. E Hard Rock 100%.

    Corect in legatura cu Judas.

    HIM nu are ce cauta printre numele de mai sus. Si-a uitat versurile pieselor… la brasov sau sibiu, nu retin exact. Jenant. Lipsa de profesionalism. Nu are ce cauta printre zei. 🙂

    Numai bine!

  5. La M lucrurile ar trebui sa fie clare: Mastodon. 😀

  6. sunt mai multe la L …dar totusi lake of tears …cred ca e cel mai potrivit (problema e ce sa alegi de la lake of tears )

  7. @Vasile : Iron Maiden este ultimul mare avatar al Heavy Metal-ului. Cred ca oricum s-a referit la mare ca aplitutinea melodiilor si ecourilor generate.

  8. @Vasile – Iron Maiden sunt la ora actuala cea mai mare trupa de metal in sensul aprecierii de care se bucura atat din partea publicului, cat si al presei sau colegilor de breasla. Este suficient sa iei in considerare doar ultimul lor turneu mondial.

    Gn’R si HIM nu sunt chiar 100% metal, dar nu poti nega importanta lor. In cazul G’n R se poate vorbi de exemplu si de sleaze/glam metal.

    Inteleg ca nu esti unul dintre fanii Cradle Of Filth 😀

    @Dave – Daca este sa judecam obiectiv este destul de clar care este trupa aleasa pentru M. Dar raman o multime de nume valoroase pe din afara. Toata lumea lauda Mastodonul asta, clar ar trebui sa il ascult mai atent.

    @Scorpse – Am o slabiciune pentru albumul Headstones asa ca nu mi-a fost foarte greu sa aleg piesa respectiva. La L ar mai fi mers si Lacrimosa – Schakal. Dar … poate cu ocazia urmatoare.

  9. fireflight Says:

    Imi place piesele alese.

  10. @fireflight – Stai sa vezi partea a doua 🙂

  11. HIM si GNR clar nu. Come on, e pt 13-14 ani sa o lalai rebel. Restul, thumbs up pt unele chestii, altele, meh, ce-i prea mult strica. Astept continuarea acu’ 😀

  12. @Arana – Eu aveam 12-13 ani cand Guns au lansat piesa respectiva. Daca nu erau GnR, Metallica, Queen sau Bon Jovi probabil acum scriam despre Puya, 3 Sud est sau Ricky Martin. Trupele respective or sa aiba mereu un loc aparte in sufletul meu indiferent de preferintele de moment.

    HIM? Oricat de untrue ar suna sa stii ca mie chiar imi place muzica lui. Chit ca se adreseaza mai mult pustoaicelor de clasa a 10-a mie imi place :D.

    Probabil ca o sa pun partea a doua saptamana viitoare. Dupa sesiune sper sa pui si tu continuarea 😉

  13. E discutabil daca unele sunt chiar metal, da’ eu nu ma plang, ca imi plac 😀

  14. Ma bucur ca iti plac, sper sa preiei si tu leapsa 🙂

  15. Social comments and analytics for this post…

    This post was mentioned on Twitter by Garm24: Am incercat sa fac un abecedar pentru rockerii mai tineri. Astept comentarii aici: http://sp2.ro/1b3e57

  16. Cu GNR a fost nebunie cand eram pusti, Don’t Cry era magnet pentru gagici si mai prindeai cu ea macar o pipaiala. N-am cunoscut nici o fata sa reziste la Don’t Cry, s-a dovedit extrem de utila. Foarte de acord cu Alice Cooper, Maiden, Sabbath, Priest, mi-au placut si Lake of Tears pana la un punct, iar primul Cradle se mai intampla sa-l ascult si acuma. Vreau volumul doi cat mai curand.

    Io am facut trecerea de la Depeche (blushing) la Queen, pe urma a fost perioada punk (Sex Pistols, Ramones, Toy Dolls, Clash, etc), deathareala (cu Obituary si Cannibal si restul), pe urma heavy si tot asa spre black. Pe urma si astazi – ghiveci selectiv.

    Mi-a placut lista, mai vrem.

  17. Eu am avut o foarte scurta perioada Michael Jackson, apoi Queen, Metallica, GnR – dupa care am trecut pe Sepultura si Slayer, mai apoi valul ala gotic cu Therion, Tiamat, Paradise Lost, prin 98 am trecut pe black melodic (Cradle, Dimmu, Ophtalamia, Catamenia…) mai apoi am trecut si eu pe „ghiveci selectiv”.

    In tot acest timp am ascultat ocazional si diverse stiluri non-metal (in general hip-hop romanesc, ceva folk, clasica…), dar extrem de putin.

  18. Draga Adrian ma bucur nespus ca,in ciuda programului tau incarcat, ai gasit timpul necesar pt realizarea acestui „abecedar”- piatra de capatai pt orice tanar metalis.Cred ca blogosfera a avut mult de castigat … dar ma rog asta va judeca posteritatea.

    P.S. Vezi mei ca mai intru si eu din cand in cand pe blogul tau 😛
    P.P.S. Vezi ce pui la litera V ..ca poate mai intra si Cristi ..si daca nu vede Valhalla…. o stiii pe aia cu „Cojo esti concediat” :))

  19. @Garm

    pt L mai exista si Lacuna Coil. Si Luna Amara 🙂

  20. Clar, la M nu pot fi decât Morgoth. 😀

    Fain topul… ciudat, eu nu am auzit înca nici o versiune după Poison, piesă care îmi place foarte, foarte mult. 🙂

  21. @Hobbit XXL – Ma bucur ca mai intri din cand in cand pe blogul meu, si ma bucur si mai mult ca ti-a placut abecedarul meu. Am notat propunerea pentru litera V. 😛

    @Scorpse – Luna Amara??? Deci Nu. Lacuna Coil ar merita un loc pentru Cristina, dar din pacate ultimele lor albume cam lasa de dorit.

    @Drace – De la un fan grindcore ma asteptam la o propunere gen Macabre, Misery Index, Mortician sau cel mult Morbid Angel. Morgoth … au fost si ei ok. Cat despre Poison :

  22. Ummmmm, foarte frumoasa, Tarja! 🙂

  23. Cradle of Filth nu canta black.
    Nici n-au introdus black-ul in mainstream.
    Si nici in derizoriu, ca burzum 😛

  24. Cradle Of Filth cantau black pe vremea aia 🙂 (pana prin 99)
    Cradle Of Filth au atras atentia multor rockeri asupra stilului black metal.
    Danni Filth il bate pe Varg Vikerness.

  25. Nu au cantat black, draghe. Au cantat ceva extreme-gothic CU INFLUENTE black, printre multe alte influente.
    Daca iei tag-urile black-ului, o sa-mi dai dreptate (si acelor critici de specialitate) ca nu au legatura decat la nivel de related si influenced. Ca au atras atentia unor rockeri care au trait si traiesc cu aceasta impresie falsa, e altceva si nu mai tine nici de muzica, nici de declaratiile chiar trupetilor.

    Ca sa oripilez si sa confuzez definitiv lumea :P, inca pe demo-uri aveau mult mai mare legatura cu death metalul (evident, imbracat in „straie” pompoase de gothic shits si insertii sympho) decat au avut vreodata cu black-ul… e vorba de emulatiile din zona britanica din acea perioada, cand trupele se rupeau de influentele punk spre grind ale Napalm Death-ului (Bolt Thrower de exemplu isi faurise o identitate noua care traieste pana azi: death metal) si incercau si experimentau zone si sound-uri noi… asa ca una peste alta, Cradle reuseste sa pescuiasca cu talent o gramada de treburi din mai toata zona muzicala a vremii, fara ca sa poti reusi o incadrare exacta vreodata, mai cu seama inainte de Midian, ultimul lor album de valoare in ochii mei, dar si dupa aceea…

    P.S. Dani ar face bine sa nu-l bata pe Varg, daca e cu capul pe umeri si se gandeste nitel la Euronymus 😛

  26. Sincer nu ma pricep la teorie muzicala, dar din punctul meu de vedere cel putin pe „The Principle Of Evil Made Flesh” CoF erau black, black melodic, gothic-black daca vrei dar influentele black sunt foarte importante. Iar muzica lor a fost promovata drept black metal de media metal mainstream… Oricum asta este mai putin important.

    Pentru mine ultimul album CoF de valoare a fost Cruelty And The Beast, restul au fost ca albumele trupelor dance: una, doua piese tari, una, doua de nivel mediu si restul umplutura.

  27. Misto este faptul ca Midian-ul, care succede imediat la doi ani Cruelty-ul, destul de rece primit de catre fani, a fost receptionat cu mult mai bine de catre ceilalti. Avand si modificari de componenta, probabil ca fanii au fost derutati, te-ntrebi? Neah, Midian-ul imi pare cel mai matur, Dani nu mai schelalaie, incepe sa si cante si toata constructia muzicala pare mai asezata.
    Oricum, a nu se intelege gresit, Midian e ultimul album care imi place, in rest ai foarte mare dreptate cu piese de rezistenta insotite de o abundenta de piese de umplutura, fara inspiratie.
    Revenind, Midian la cum suna si arata, ar fi fost semnalul pozitiv de schimbare, schimbare care n-a mai avut loc.
    Pare paradoxal ca apreciez Midian-ul la fel de mult ca perioada de „vampire-metal”? 😀 Pai nu, caci daca la Midian imi place ca e un album solicitant pentru ei, din majoritatea punctelor de vedere, la celelalte dinainte (includ aici si demo-urile) imi place sinceritatea si dezinvoltura.

    P.S. si nu, nu sunt fan si CoF ascult destul de rar spre foarte rar… 😉

  28. In perioada Cruelty eram fan Cradle Of Filth. Probabil ca m-au atras in primul rand versurile si imaginea, mai ales ca pe vremea aia devoram romanele lui Anne Rice. Midian a aparut in perioada in care interesul meu pentru ei a inceput sa scada, poate de aceea nu m-a impresionat in mod deosebit.

    Dintre albumele post Cruelty cel mai mult mi-a placut Nymphetamine, probabil datorita piesei de titlu.

  29. ABClipsa tre sa ii zici ma … te prostishi de tot …

  30. @Zeus – pai de ce? Tu pe cine ai fi ales in locul meu? Sa stii ca nu pot sa pun Metallica si Soulfly la tot alfabetul 😛

  31. nici praf nu poti fi ma shmigel ;)) … la tine doar metallica si soulfly e tot ce e metal ? … sunt mult mai multe trupe care trebuiau puse acu 😉 … cauta si tu .

  32. Pai am cautat man, am pus cate una la fiecare litera, si sper sa vina cat de curand si partea a doua :). Daca vrei poti sa faci si tu un alfabet si sa-l scrii intr-un comment. Orice propunere este bine venita.

  33. deep purple ?? iti zice ceva ? in loc de mizeria aia de la Death..

  34. Death nu este in nici un caz o mizerie, iar Deep Purple … sincer mie nu imi plac. Maxim 2-3 piese…

  35. Deja m-am enervat, şi nu am nimic contondent la îndemână…

  36. Drace monitorul tau chiar nu are nici o vina 🙂

  37. zeus: take a hike; repede repede. E METAL alfabet, METAL in plc (pl cuiva, tinand cont ca eu mi’s doamna si n-am pl m). Da, m-am enervat, da am chestii contondente la indemana, doar pt ce e peretele, pacat ca n-am si obiectul reactiunii 😉

  38. Metallingus Says:

    Din punctul meu de vedere, orice alfabet metalic veritabil nu poate avea
    la sectiunea „C” alta trupa decat Carcass 🙂

  39. Oho… Chiar mi-ai facut pofta de un Heartwork.

  40. dap Carcass rules … numai ca shmigel nu prea asculta … i se par grohaieli dupa cate stiu io :))

    orice abecedar tre sa contina ceea ce este mai relevant la fiecare litera , ori Death nu este ceva de gen mama hard, heavy sau metal la Litera D … este doar o trupa care s-a afirmat o scurta perioada de timp cu un album si cateva melodii dupa celalate albume rest e ceatza …

  41. De la Carcass imi place foarte mult Heartwork.

    Death este una dintre cele mai importante trupe din zona Metal, cea mai importanta trupa a genului Death Metal si cu asta am incheiat discutia la litera D

    Daca ai alta optiune nu ai decat sa iti faci propriul tau alfabet… Daca vrei mi-l trimiti pe mail, si il pun pe blog. Chiar sunt curios daca reusesti sa gasesti cate o trupa pentru fiecare litera 😛

  42. ….. am uitat ca tu ai ascultat metale inaintea mea 😀 …. si Death si alte cele … 😀

  43. Nu stiu de cand asculti tu metale, dar eu ascult de prin 92 😀

  44. zeus: ca esti ignorant e o chestie; dar ca iti prezinti ignoranta drept fapt absolut mi se pare coplesitor. In ce sens? eh, lasati, nu are sens sa o dau in alte cele.

    Metalul este mai mult decat heavy si trad. Exista si death – guess what, trupa asta a denumit UN GEN INTREG si tu zici ca nu sunt importanti?! – exista si black si doom si progressive si cate alte cele. Nici nu mai intru in subtilitati de genu technical death, brutal death, old-school death, melodic death etc etc etc.

    Si zau asa, googleul e IMENS, puteai sa dai si tu un search acolo sa nu te faci de rahat. Ca daca tu ai auzit cateva melodii in „rockoteca” nu inseamna ca atat au scos sau ca cu atat s-au afirmat. Inseamna ca atata pricepe roacheru de duminica ce crede ca mama muzicilor e in rockoteca.

  45. Ah da, si restul e „ceata” pt ca solistul si creierul trupei A MURIT!

    @Garm: scuze, pur si simplu daca e ceva ce ma enerveaza e ignoranta. Ca nu stii chestii e una, dar ca nu le stii si ai impresia ca atunci nici nu exista, asta nu suport.

  46. @Arana – Ai dreptate, si nu ai de ce sa iti ceri scuze. Eu unul sunt de acord cu tine.

Lasă un răspuns

