Das Experiment

Incep prin a imi cere scuze pentru lipsa de activitate din ultima perioada. Motivele: lipsa de timp, de inspiratie,  un scurt concediu… Sper sa scriu ceva mai mult in perioada urmatoare.

Astazi va propun un film german ceva mai vechi intitulat Das Experiment. Bazat pe nuvela „Black Box”, inspirata la randul ei de un experiment ce a avut loc la universitatea Stanford, filmul prezinta un grup de persoane supuse unui experiment psihologic. Experimentul, condus de un grup de profesori, urma sa studieze modul de comportament al unor subiecti aflati in situatii de dominare/supunere. In acest scop cei 20 de voluntari au fost impartiti in 2 grupe (8 gardieni si 12 prizonieri), si obligati sa petreaca 14 zile intr-o inchisoare improvizata. Nu cred ca are rost sa mai precizez faptul ca lucrurile scapa de sub control…

Filmul se aseamana destul de mult cu Die Welle, sper ca l-ati vazut deja, dar este mult mai brutal. Daca in acel caz scopul experimentului era unul pozitiv ba chiar a avut si rezultate bune, in cazul de fata violenta (psihologica si mai apoi chiar fizica) apare inca din primele zile, filmul transformandu-se la un moment dat intr-un soi de thriller. Apropo de violenta filmul nu este recomandat persoanelor usor impresionabile.

Das Experiment a primit mai multe premii, in special pentru regizorul Oliver Hirschbiegel, fapt ce l-a adus in atentia rechinilor de la Hollywood. Versiunea americana este regizata de Paul Scheuring (Prison Break), ii are in rolurile principale pe Forest Whitaker si Adrien Brody, si ar trebui sa apara anul acesta. Pana atunci eu va invit sa urmariti varianta originala.

Nota: 3,75

8 răspunsuri to “Das Experiment”

  1. AM vazut Die Welle de curand, (mi-am adus aminte ca tot tu l-ai recomandat) si mi-a placut. Ceva inconsistente pe alocuri dar interesant. Il descarc si pe asta acum.

  2. Astept sa vad cum ti s-a parut :).

  3. Man l-am vazut dar n-am apucat sa iti zic. Foarte tare. Desi personajul principal mi s-a parut putin veridic. Parca nu prea il prindea sa faca pe eroul, nu stiu cum sa zic. Ceilalti parca au fost mult mai „reusiti”. Apropo, foarte frumoasa prietena tipului. L-am mai vazut alaturi de Til Schweider in „Knocking on heaven’s door”, care e un super film. Recomand.

  4. O sa il caut. Momentan copiez Dark Blue World (recomandat de tine) dar merge al naibii de greu 😦

  5. Ciudat, la mine a mes brici. Ia da o adresa de mail ca ti-l trimit eu prin transfer.ro

  6. Multumsc de recomandare, e fainutz filmul.Dar, pana acuma, nu-l depaseste pe „El Metodo”:). O sa ma uit si la „Die Welle” si „Max Manus” – am inceput sa am incredere in gusturile tale cinefilice.
    Apropos, am si eu o intrebare: sti cumva vreun film de razboi bun in care sa fie aratat si punctul de vedere al nemtilor? Am vazut excelentele „Cross of Iron” si „Untergang” si mi s-a deschis apetitul…

  7. La Cross Of Iron m-am gandit si eu. Acum nu imi vine altul in minte, dar iti pot recomanda Triumph Of The Will. Este un film de propaganda nazist din anii 30.

  8. Excelent filmul! Si, dupa ce l-am vazut, m-am uitat la DIE WELLE….O CAPODOPERA!!!!!! Ce mai, m-o rupt filmul! Mai bun chiar ca si EL METODO.Ca veni vorba, au facut si americanii o varianta de EL METODO, se numeste EXAM, e din 2009 si e mult mai bloody si dur.Mie mi-a placut insa la nebunie, daca nu l-ai vazut, uita-te ca merita.
    Si, ca sa-ti „intorc serviciul”:) iti recomand si eu un film low-budget de mare clasa: THE MAN FROM EARTH (2007).
    Multumesc pentru tot.
    Keep rockin’ and movi(es)ng!:)

Lasă un răspuns

