Avantasia – The Wicked Symphony/Angel Of Babylon

Saga „The Wicked”, inceputa in 2008 cu albumul The Scarecrow,  continua in 2010 cu doua noi produse marca Tobias Sammet. Am spus Tobias Sammet pentru ca din punctul meu de vedere, chiar daca aportul unor Sascha Paeth si Eric Singer nu poate fi ignorat, Avantasia este mai mult un proiect de genul Tobias Sammet and Friends. Si ce prieteni: Bruce Kulick, Henjo Richter, Alex Holzwarth, Michael Kiske, Jens Johansson, Jorn Lande, Jon Oliva, Klaus Meine, Tim „Ripper” Owens. Desi au fost lansate ca doua albume distincte, The Wicked Symphony si Angels Of Babylon fac parte din acelasi concept drept urmare o sa le recenzez „la pachet”.

Inca de la prima auditie am remarcat diversitatea pieselor incluse pe cele 2 produse. Avem parte de piese epice (Stargazers, Journey To Arcadia, The Wicked Symphony), balade (Blowing Out The Flame), piese heavy (Scales Of Justice, Rat Race, Wastelands), ba chiar si de o piesa usor gotica (Symphony Of Life). Diversitatea este insa o sabie cu doua taisuri: plictiseala se instaleaza ceva mai greu, dar in acelasi timp albumul sufera de o oarecare lipsa de omogenitate. Un album conceptual trebuie privit ca un tot unitar, si asta este o sarcina destul de dificila in cazul albumelor de fata.

O mentiune speciala pentru Jon Oliva si pentru a sa „Death Is Just A Feeling”, probabil cea mai reusita piesa a discului. „Dead and alive, come a little closer… I’m alive, Death is just a feeling” este unul dintre cele mai reusite refrene pe care le-am auzit in ultima vreme, iar Death Is Just A Feeling este o piesa obligatorie pentru ORICE rocker. O alta prezenta remarcabila este cea a lui Klaus Meine in piesa/clipul Dying For An Angel. Scorpions este un nume urias chiar si pentru zona mainstream, iar prezenta lui Klaus are cred eu rolul de a promova Avantasia si in fata altor categorii de public.

Din pacate tentativa unui dublu album s-a dovedit a fi prea o incercare prea ambitioasa pentru Sammet. Avand in vedere lista de muzicieni invitati, tinand cont si de standardul impus de albumele precedente, pretentiile de la Avantasia sunt foarte mari si, din pacate, o buna parte dintre piesele incluse pe cele 2 albume nu se ridica la nivelul asteptarilor. Din punctul meu de vedere Tobias ar fi fost mult mai inspirat daca edita un singur album cu maxim 10 piese, si acel album ar fi fost un candidat serios pentru titlul de albumul anului 2010.

30 răspunsuri to “Avantasia – The Wicked Symphony/Angel Of Babylon”

  1. Tobias Sammet’s Avantasia on the album covers 🙂

  2. fireflight Says:

    Am ascultat piesele de pe ambele albume, unele sunt reusite, altele nu. Dupa cum ai spus si tu, ar fi fost foarte bine, daca facea un album cu vreo 10 piese…asa cu 2 albume, mai mult te zapacesti. Na…le dau nota 8.5.

  3. @Brontozaurel – good point
    @Fireflight – Cam pe acolo, Angel e de 9 iar Wicked de 7-7.5.

  4. Lol, le facusem si eu recenzia dar am uitat de ele. Din pacate, lucrurile stau exact cum le-ai asezat , adica destul de nasol : unul dintre albume este mediocru pe cand celalat e acceptabil.

  5. Astept sa citesc recenziile tale 🙂

  6. Eu nici nu m-am obosit sa recenzez albumele astea.Avantasia intra in categoria „Dezamagirile anului 2010” la mine.Serios, in afara de 4 piese ( „Death is just a feeling” cu un Oliva de nota 11; „Scales of Justice” cu un Ripper „Priestian” de minune;”Dying…” cu un Meine monumental si „Rat Race” care e mia speed asa) restul discului e varza.Tobias nu mai face muzica de dragul artei, asta e realitatea.Si, in plus, mi-e al naibii de dor de un material gen „Metal Opera” – probabil unul din cele mia bune discuri power metal al tuturor timpurilor.Avantasia nu mai este o opera metalica, ci doar un proiect cu tzspe invitati, fiecare cu stilul lui.Asta e si buba: in loc ca Toby sa-i faca pe invitati sa cante muzica LUI el a compus piese pe stilul LOR.
    Inca nu mi-am p[ierdut pseranta in Tobias.Nu de alta, dar talent are cu carul, astept doar sa si-l regaseasca .

  7. Ai dreptate. Mie mi-au placut ceva mai multe piese dar sincer nu stiu cate dintre ele o sa le mai ascult peste cateva luni. Oliva e monumental, am ascultat si albumul lui…. din pacate nu am gasit o piesa de calibrul Death Is Just A Feeling. Pacat.

  8. Cool. N-am ascultat inca toate piesele dar imi place asta si Death is just a feeling. Mi se pare mie sau revine genul asta de „imn” rock care disparuse de prin 90? Am observat asta si la Sabaton si la mai multe trupe.

  9. „Rock anthems”-urile nu au disparut, doar ca moda si industria muzicala nu le mai doreau promovate.Elf-ule mi-ai dat o idee, uite, o sa public pe blogul meu o listutza cu cateva „imnuri”.
    Da garm, Jon Oliva nu se regaseste pe albumele solo.Un singur aspect pozitiv gasesc in materialele sale: stie omul sa scrie niste balade de terupe la suflet.Si restul…. e tacere

  10. @NightElf – La Sabaton cam toate piesele sunt in genul ala imnic. Apropo de Sabaton cauta albumul nou, este acolo o piesa Aces In Exile care cred ca o sa iti placa.

    @Ciprian – Are balade de nota 10, am impresia ca i se si potriveste stilul asta de piese. Ai putea incerca un top balade Jon Oliva (Savatage, Pain etc…) Cred ca ar fi un material extrem de reusit. Eu il cunosc mai mult din perioada Savatage, dar si aici am ceva lipsuri.

  11. Ohoo, ascultat. Placut si Aces in Exile (despre pilotii polonezi). La Metal Ripper in special ma refeream cand ziceam ca e asa, anthem. Apropo, nu gasesc versurile frate pe nicaieri (!!)

  12. Garm, sa sti ca voi scrie in curand despre baladele Jon Oliva, mersi de sugestie

    Night-elf: Gand la gand cu mine.Si mie de pe noul Sabaton m-a entuziasmat doar Metal Ripper!Restul pieselor sunt bune, insa nu au kestia aia care sa le faca memorabile.De fapt, de la Sabaton o sa tin minte toata viata (pana acuma! – poate mai scot ceva memorabil) doar „Primo Victoria”.Ei da, ala e un fucking huge anthem!

  13. Cat despre versurile de la „Metal Ripper” mai trebuie sa ai si tu u pic rabdare, albumul lor inca nici nu a aparut oficial!!! Are lansarea abia pe 21 Mai:)

  14. @Ciprian – stiu, dar asa cum au transpirat toate piesele era de asteptat sa transpire cu versurile de rigoare. Ei, nu pot sa zic, mie imi plac mai multe de la ei. Personal ii consider o trupa care au avut o idee, chiar daca fixa (gen Manowar). Sunt putine astfel de trupe.

  15. De la Sabaton am ascultat doar ultimele 2 albume, dar ambele mi-au placut destul de mult. Abia astept sa ii vad live, in noiembrie. Ca sa nu mai zic ca in deschidere o sa fie Alestorm.

  16. intrebare de om picat de pe Luna care abia acum si-a dat sema pe ce „bila” rotitoare traieste: de unde pot lua bilete la Sabaton? si daca se stie si cat costa…

  17. Brontozaurel n-as putea sa iti zic. Sincer nu stiu nici macar cine se ocupa de concert. Sabaton au postat un trailer pentru „Coat Of Arms World Tour” si acolo pentru data de 17 nov este precizat: Silver Church Bucuresti. Ulterior s-a aflat ca in deschidere vor canta Alestorm.

    Alte date nu stiu.

  18. Eu am ascultat Dying for an angel, Death is just a feeling si inca vreo trei piese. Din pacate si talentul de compilator al lui Sammet s-a dus dracului.

  19. Ai ascultat piesele de rezistenta. Ai putea incerca si Symphony Of Life, este o piesa un pic „altfel”.

  20. Eu mi-am facut o selectie de piese de pe amandoua discurile si mi-a iesit albumul anului pana acum: The Wicked Symphony (refrenul e demential), Wastelands (nostalgia pentru vocea lui Kiske), Scales of Justice (desi Ripper e usor enervant cu urletele lui), Dying for an Angel (melodia de pe strofe e catchy), Runaway Train (pentru vocea taticului Bob Catley, dar si pentru bucata vesela de la mijloc), States of Matter (Sir Russel Allen e mare!), Stargazers (mai ales pentru Lande si pentru intro), Death is Just a Feeling (din motivele enumerate de toti de mai sus) si Symphony of Life (pentru structura atipica si vocea asiaticei). Regret si acum ca nu am vazut Avantasia in Romania – la vremea aia nici nu stiam de concert. Oricum, daca dupa ultimul Edguy credeam ca Sammett e consumat, piesele enumerate anterior m-au contrazis.

  21. Avantasia a concertat in Romania? Unde? Cand? In concert preia Sammet toate partile vocale?
    Pentru mine pana acum Scorpions – Sting in the tail este albumul anului.

  22. A concertat in 2008 la Peninsula. Cu Jorn Lande, Amanda Sommerville, Olli Hartmann si Andre Matos – din ce se vede in poze:
    http://100eyes.ro/photogallery/public/Tari/Romania/Targu-Mures/Evenimente/Peninsula-2008/Avantasia
    Imi vine sa ma iau la palme.

  23. Ma gandesc ca dupa un dublu album ar putea sa urmeze un turneu maricel. Cu putin noroc, poate ii prindem si in 2010. Si eu as vrea sa ii vad, eventual si cu ceva invitati :D.

  24. Voi incerca selectia lui Rave sa vad ce iese. Chiar si asa nu cred ca are sanse la albumul anului.

  25. @ Garm:
    Am fost la Avantasia la Tg.Mures.Iti scriu pe scurt detaliile mai importante:
    – organizare xenofoba la maxim: Epica au deschis pentru Tankcsapda!!!! (care au avut nesimtirea sa cante peste 2 ore si sa dialogheze cu publicul doar in ungureste!!!).Dupa juma de ora de la terminatrea „recitalului” lor au urmat abia Avantasia.
    – Avantasia n-au avut atata public ca la ungurii de la Tankcsapda (deh, doar eram in Mures!).
    – Tobias a fost fenomenal!!!! I-a lipsit al doilea chitarist, asa ca Sasha Paeth a dus greul concertului, dar a iesit extraordinar.
    – bineinteles ca idiotii de organizatori au redus volumul boxelor, astfel ca in perioadele dintre piese se auzea muzica tehno de la unul din corturile de muzica house – care de-al dracului au dat muzica la un nivel infernal.Tobias a fost vizibil deranjat, i-a apostrofat, dar nu i-a pasat nimanui.Bineinteles ca Avantasia nu vor mia veni in Romania ever.
    – Nu l-am vazut pe Oliver Hartmann, in schimb batranul Bob Catley a facut un show de milioane.Iar vocea lui e superba.
    – Lande a fost celalalt atu al lui Tobias, cu o prestanta scenica si o voce extraordinara.
    – Amanda Sommerville e de asemenea superba.din pacate n-au cantat „What Kind of Love”
    – Andre Matos m-a dezamagit profund: a fost slab, sters, fara vlaga.Doar la ultima piesa a cantat ceva si el.
    – Tracklist aproximativ (din ce-mi mai aduc aminte):

    Twisted Mind
    The Scarecrow
    Another Angel Down
    Lost in Space
    The Toy Master – Toby a cantat si partea lui alice cooper, si-a ingrosat vocea si a iesit minunat
    The Story Ain’t Over – cu Amanda si Catley de milioane
    Promised Land – un Lande nebun
    Serpents in Paradise
    Reach Out For The Light
    Avantasia
    iar ultima piesa a fost Farewell, deliaranta de-a dreptul, in care au venit toti pe scena si au cantat in grup

    – la backing vocals a fost tot concertul si Michelle Yeong (pe care o auziti pe Symphony of Life, parca)
    – tobarul a fost Felix din Edguy, nicidecum Eric Singer.

    Unul din cele mai minunate concerte la care am asistat, tobias a facut un show de milioane.

  26. @ Dave – Ai putea eventual adauga si Blowing Out The Flame.

    @Ciprian – Multumesc pentru prezentare, eu sper totusi ca Tobias va mai ajunge totusi prin Romania.

  27. razvanbraileanu Says:

    Offtopic: Amanda Sommerville lucreaza la un proiect cu Michael Kiske. Din ce se aude, o sa fie cam tare:
    http://www.youtube.com/user/amandasomerville#p/a/u/0/DHfR0uPBx1k

  28. Interesant. Astept sa vad ce iese.

  29. […] sunt singurul care a gândit aşa despre aceste albume, vă recomand să citiţi şi recenzia lui Garm, ca să nu spuneţi că bat […]

  30. Aceeaşi părere, nici eu nu am putut să scriu altceva, astfel că a ieşit cam la fel când s-a pus problema de cronică.

Lasă un răspuns

