AC/DC – Black Ice Open Air Tour 2010

Pe vremuri AC/DC, rockerii in general, erau considerati in Romania simboluri ale decadentei occidentale. Albumele straine ajungeau extrem de greu la noi, iar rockerii de aici se multumeau cu emisiunile posturilor de radio occidentale. 21 de ani mai tarziu, pe 16 mai 2010, 50.000 de rockeri sustinuti de tunurile celor de la AC/DC iau cu asalt Casa Poporului.

Imi este extrem de greu sa astern pe hartie ceea ce am vazut, un concert AC/DC fiind o experienta care trebuie TRAITA nu doar povestita. Printre altele am ascultat piese ca: Back In Black, Highway To Hell, Thunderstruck, Dirty Deeds Done Dirt Cheap, Shoot To Thrill sau Let There Be Rock, iar muzica a fost dublata de un show cu adevarat exceptional: focuri de artificii, confetti, locomotiva AC/DC, Rosie (o gonflabila imensa), clopotele iadului, TNT, salve de tun. In centrul atentiei s-au aflat, dupa cum era de asteptat, Angus Young si Brian Johnson. Este uimitoare energia de care dau dovada acesti „batranei”, showul AC/DC fiind mai dinamic decat al multor trupe tinere. Publicul a fost si el la inaltime, intreaga piata fiind invadata de „cornite rosii”.

Ar fi nedrept daca nu v-as povesti cate ceva si despre trupele din deschidere. Din pacate nu am ajuns la Down dar, avand in vedere contextul, Iris s-au descurcat mai mult decat onorabil. Nu este usor sa concertezi in fata unui public atat de mare si alcatuit din oameni care au asteptat o viata intreaga sa ii vada pe cei care concerteaza dupa tine. Nu este usor sa concertezi inaintea unei trupe pe care ai idolatrizat-o in tinerete. Repertoriul Iris a inclus piese ca Strada Ta, Floare de Iris, Somn Bizar, Doamna In Negru. Mi-a placut foarte mult o piesa noua pentru mine: Ingerii Goi.

Seara s-a terminat cu o scurta excursie pe la standul de CD-uri (pentru Back In Black) si cu una ceva mai lunga in cautarea unui taxi. M-au surprins intr-un mod extrem de placut valurile (nu exagerez) de rockeri care se scurgeau spre cartierele Bucurestiului. Ajuns acasa am aruncat CD-ul in player si am inceput sa schitez primea ciorna a acestei cronici.

Este ora 1.04, CD-ul s-a terminat de ceva timp iar vantul de afara imi sugereaza o posibila furtuna dar in acelasi timp si un posibil final al acestui material. Pe toata durata concertului timpul a fost extrem de placut, nu a fost cald dar nici frig si, in ciuda unor stropi si a amenintarilor meteorologice, nici urma de ploaie. Natura, raul, ramul (vorba poetului) au cedat si ele in fata artei adevarate si s-au plecat in fata celor de la AC/DC.

For those about to rock…. WE Salute You.

11 răspunsuri to “AC/DC – Black Ice Open Air Tour 2010”

  1. Nu pot sa cred ca nu ai ajuns la Down! Eu pentru ei as fi mers.

  2. Exact cum anticipam. Acum imi pare rau ca n-am fost la concertul asta (si ma mai consider rocker, mda). Oricum nu as fi putut sa ajung chiar daca m-as fi razgandit. Mi-am facut insa o idee despre ce-a fost acolo cand, in seara aia, deschizand fereastra, am auzit chitara lui Angus. Si stau la Iancului !!!

  3. @Dave – initial am vrut sa ma duc si la Down…dar au aparut nishte chestii neprevazute.

    @Night Elf – Poate o sa mai ai ocazia sa ii vezi. Concertul a fost cu adevarat exceptional. Eu unul sper sa ajung si la Aerosmith si Sonisphere…

  4. La Aerosmith vin, nu ma mai fofilez. Era si pacat sa-i ratez si pe astia. In plus sunt mai pe sufletul meu asa.

  5. Apropo de Aerosmith, m-am tot gandit la balciul ala cu plecarea lui Steven Tyler. Pare tot mai mult ca a fost doar o smecherie de marketing.

  6. Intr-adevar o experienta care trebuie traita 🙂 Zei pe scena.

    Cat despre Aerosmith… si-au inceput si ei turneul. Imi place ce setlist au avut la primul concert, sper sa bage si la Bucuresti Chip Away the Stone sau Walkin’ the Dog 🙂

  7. Sincer eu vreau cat mai multe dintre baladele alea pe care le vedeam la MTV prin anii ’90. Asta pare a fi un setlist ok:

    http://www.setlist.fm/setlist/aerosmith/2009/cynthia-woods-mitchell-pavilion-the-woodlands-tx-5bd657bc.html

  8. Si eu zic ca a fost tot o jmecherie de marketing. Pana mea, Aerosmith canta de o viata de om impreuna. La varsta asta chiar daca te mai ciondanesti nu cred te poti certa definitiv – nu mai sunt orgoliile de la 20 sau 30 de ani. Si daca stau bine sa ma gandesc, nu e prima oara cand s-a vorbit despre destramarea trupei, mai ales cand au trecut prin perioade mult mai grele).
    Dar conteaza mai putin, ce conteaza cu adevarat e ca o sa-i vedem la Bucu. Setlistul e mai mult decat OK. Eu as mai fi vrut si Angel si Other Side dar e bine si asa.

  9. Uuu… asta e si mai fain 😀 cu Combination complet si Janie 😀 Si e fara IDWMAT 😆 😆 😆 Desi n-as vrea sa renunte la Draw the Line sau Chip Away the Stone…

    La capitolul balade, eu vreau Seasons of Wither 🙂

    Mi-ar mai placea un Same Old Song and Dance sau Sick As a Dog (bine, daca ar fi dupa mine, ar trebui sa bage tot de pe Rocks si Pump 😆 si felii mari de Get Your Wings & Draw the Line; ah, si tot albumu’ ala de care a uitat toata lumea, Done With Mirrors… si n-ar termina in 5 ore 😆 )

  10. Garm, pot adauga ca pe langa a fi un concert de nota 10, a fost un concert cum n-a mai fost pe la noi. (eu personal nu am mai vazut asa ceva)

  11. @brontozaurel – Oho… cred ca ar trebui sa recapitulez si eu un pic discografia Aerosmith. Majoritatea titlurilor enumerate de tine imi sunt total necunoscute :). Eu am ramas la Cryin si Amazing :))

    @lost_in_time – Corect, nici eu nu am mai vazut asa ceva (cel putin in materie de rock).

Lasă un răspuns

