Spartacus – Blood and Sand

Spartacus – Blood and Sand prezinta legenda lui Spartacus unul dintre liderii revoltei gladiatorilor romani (73-71 IEN), primul sezon prezentand intamplarile care au dus la capturarea lui Spartacus, luptele din arena si evenimentele care au dus la revolta propriu-zisa.

Etichetat drept „Cel mai indraznet program de televiziune” Spartacus este unul dintre cele mai violente seriale tv pe care le-am vazut. La capitolul violenta producatorii s-au lasat putin dusi de val si avem parte de foarte  mult sange si de capete taiate in uralele multimii. Chiar si asa luptele din arena  foarte bine filmate sunt unul dintre punctele forte ale serialului, chiar daca ocazional apare senzatia de artificialitate. CGI-ul folosit in exces iti da uneori senzatia ca urmaresti un filmulet dintr-un joc PC dar probabil ca asta este o chestie de gust.

Spartacus poate fi considerat o replica pentru Rome, scenariile celor doua seriale avand destule idei comune. Spartacus ofera insa mai mult sex, mai multa violenta, dar in acelasi timp un scenariu ceva mai slab. Totusi pe masura ce avanseaza povestea devine din ce in ce mai atractiva iar ultimele 4 episoade m-au tintuit efectiv in fotoliu. Oarecum surprinzator personajul Spartacus este eclipsat de altele, atractivitatea scenariului crescand pe masura ce stapanul de sclavi Batiatus (jucat excelent de John Hannah) primeste un rol din ce in ce mai important. De altfel din punctul meu vedere Batiatus este adevaratul personaj principal.

In concluzie Spartacus este o alegere buna pentru amatorii de povesti istorice care au in acelasi timp stomacul tare. Nu este o capodopera dar ultimele 4 episoade sunt peste media serialelor TV  ultimul episod avand in plus un nume care spune totul: Kill’em All!!!

Nota: 3,75

10 răspunsuri to “Spartacus – Blood and Sand”

  1. Mergea o muzica gen Jag Panzer pe fundalul serialului 🙂

  2. Sa stii ca in timpul luptelor se aude ceva rockereala. E chiar o combinatie de nota 10.

  3. urmeaza la mine pe lista. am prins pe hbo un sfert de ora dintr-un episod si e exact ce speram. rocknroll

  4. Atunci vizionare placuta 😉

  5. off-topic: man, a disparut articolul cu jurnalul de calatorie cand incercam sa-ti las un comentariu nou 😦

  6. Mda stiu, din motive pe care prefer sa nu le discut :(. Poti sa imi lasi comentul aici daca vrei :).

  7. brushvox Says:

    întâmplător am urmărit și eu ultimele episoade și da, pare ok.
    cred că senzația de Game PC este un efect dorit, e ceva ce prinde la generațiile noi, s-au făcut tot mai multe filme după scenarii de jocuri și s-au dovedit de succes.
    iar combinația de sex și violență mereu a avut un public numeros.

  8. Filmele realizate dupa jocuri PC nu au avut chiar intotdeauna succesul scontat (Doom este primul exemplu care imi vine in minte), reteta nu a fost intotdeauna de succes nici in sens invers.

    Dar ai dreptate la faza cu sex & violence, asta a avut succes maxim inca de la „facerea lumii”.

  9. Mi-a placut foarte mult acest serial, am urmarit intreg sezonul in 2 zile.E de-a dreptul „death metal”:). Mult, mult sange – asta mi-a placut(evident, deoarece imi plac foarte mult „Ichi The Killer” si „Ninja Assasin”). N-am mai urmarit un serial asa de „entertaining” de la Dexter incoace.

  10. Ichi the Killer mi-a placut si mie, Ninja Assasin inca nu am vazut. Toata lumea lauda Dexter, cred ca o sa ma apuc si eu de el.

Lasă un răspuns

