Tmavomodry svet (Dark Blue World)

Tmavomodry svet (Dark Blue World) este un film ceh de razboi ce trateaza subiectul pilotilor cehoslovaci care au facut parte din armata britanica in timpul WWII. Scenariul parcurge intreaga perioada a razboiului si prezinta amintirile ofiterului de aviatie Frantisek (Franta) Slama. Acesta, aflat intr-o inchisoare comunista, ii povesteste medicului local (un fost ofiter SS) intamplarile prin care a trecut in timpul razboiului. El povesteste ce a simtit in timpul capitularii tarii sale, frustrarile pe care le-a simtit in primele zile pe taram britanic, luptele la care a participat, dar vorbeste si despre prietenia cu mai tanarul sau camarad Karel, prietenie transformata ulterior in rivalitate datorita britanicei Susan.

Filmul alterneaza secvente de razboi cu secvente din perioada de pace, modul in care sunt filmate cele doua tipuri de secvente fiind destul de interesant. Astfel daca scenele de razboi sunt filmate in general vara, in culori calde, sugerand o stare de spirit pozitiva in timp ce secventele de pace sunt filmate in culori mult mai sumbre, in concordanta cu starea sufleteasca a personajului. Franta este extrem de afectat de faptul ca, desi a contribuit la victoria asupra nazistilor, este tratat ca un invins (ofiterul SS).

Am citit opinii care clamau faptul ca Dark Blue World este mai bun decat Pearl Harbour, ba chiar ca filmul american este o clona a celui de fata. Aceste afirmatii sunt un pic exagerate dar, chiar si asa, Dark Blue World este un film peste medie. Mi-au placut secventele de lupta aeriana (destul de numeroase), actorii din rolurile principale, englezii „adevarati” din rolurile secundare si imaginea. La minusuri am putea trece anumite parti din scenariu in care se abuzeaza un pic de clisee.

Thanks Night Elf.

Nota: 4,25

7 răspunsuri to “Tmavomodry svet (Dark Blue World)”

  1. Ei da. Chiar ma intrebam daca l-ai vazut pana la urma. Inainte de toate e un film care TREBUIA facut si eu unul zic ca mai bine de atat nu putea sa iasa. Clisee clisee (cainele pilotului, iubita care nu-si mai asteapta barbatul din armata, etc) dar ce e un film de razboi fara astea ? Are in plus fata de Pearl Harbor senzatia ca urmaresti un sir de evenimente reale si nu o colectie de carti postale. Totusi Pearl nu e singurul film de razboi (e poate cel mai spectaculos, e adevarat) asa ca poate nu la el trebuie sa ne raportam. Totusi, Dark Blue World sta bine in rand cu multe alte filme.

  2. L-am vazut inca de atunci, din pacate in ultima vreme nu prea am mai avut timp de scris. Ideile principale le-am scris atunci, la cald, dar abia aseara am reusit sa le dau o forma mai coerenta.

    Paralela cu Pearl Harbour am gasit-o pe IMDB. Sincer nu mai stiu mare lucru despre acel film, l-am vazut la vremea lui la cinematograf, mi-a placut dar nu l-am mai revazut de atunci. Exagerata mi s-a parut afirmatia „Pearl Harbour este o clona Dark Blue World” din punct de vedere al calitatii nu imi dau seama care este mai bun, ar trebui sa revad Pearl Harbour ca sa imi fac o idee. In functie de timp, cine stie….

  3. offtopic – mergi la Guns ?

  4. Cred ca da, sa vad daca o sa fiu in oras atunci. Tu?

  5. Chiar daca vine pe filiera altcuiva, ai un talent in a dezgropa filme europene 🙂

  6. Fac si eu ce pot :D, asta chiar merita vazut. Te astept cu ceva impresii dupa aia 😉

  7. @ Garm – M-am hotarat. Da.

Lasă un răspuns

