Epica – live in Silver Church

Din punct de vedere al notoritatii trupei cap de afis concertul Epica a fost probabil evenimentul concertistic al primei parti a anului 2011. Sigur din punct de vedere al notorietatii ar mai trebui mentionat si Tim Owens dar trebuie sa recunoastem ca Ripper, desi este un vocal excelent, nu a contribuit atat de mult la notorietatea Judas Priest. Epica este o trupa care cocheteaza cu mainstreamul metalic, o trupa care atrage mai multe categorii de public, concertul fiind (spre surprinderea mea) sold-out. Am fost surprins placut de implicarea celor de la Carlsberg in organizarea spectacolului, initiativa cat se poate de laudabila. Horns Up.

O surpriza neplacuta a fost inghesuiala incredibila din club. Sincer mie Silver mi s-a parut inghesuit si la concertul Haggard de anul trecut (atunci au fost cam 600 de persoane) dar la aproape 800 cati s-a zvonit ca au fost de data asta cred ca s-a exagerat putin. Nu ma intelegeti gresit, ma bucur ca au fost atat de multi oameni, dar in momentul in care vanzarile mergeau atat de bine cred ca organizatorii ar fi trebuit sa incerce mutarea concertului intr-o locatie ceva mai mare.

Am ajuns in club in jurul orei 20, ora la care Nexus tocmai isi salutau publicul. Nexus a oferit un recital cam scurt din punctul meu de vedere (aproximativ 25 de minute) si este pacat pentru ca trupa suna chiar foarte bine. Este prima data cand ii ascult, sper sa mai am ocazia, si mai sper ca data viitoare sa aiba un recital ceva mai consistent.

Epica au urcat pe scena in uralele publicului cu putin inainte de ora 21:00. Trupa a oferit un show bun, apreciat de fani, dar destul de greu de savurat la adevarata sa valoare in acea inghesuiala. Practic la un concert rock trebuie sa te agiti putin, lucru destul de dificil in momentul in care trebuie sa fi atent sa nu calci pe cineva sau sa nu lovesti pe altcineva…sincer cortul ala de la Arenele Romane deja nu mai pare o idee chiar atat de rea. Altfel sonorizarea a fost destul de buna, jocul de lumini tot pe acolo, prestatia trupei foarte buna, nu am inteles de ce nu au fost folosite mai mult acele ecrane laterale – tinand cont si de faptul ca vizibilitatea nu era grozava (tot datorita aglomeratiei). Trupa a cantat 1 ora si 45 de minute, a trecut in revista toate albumele, din punctul meu de vedere momentele de varf au fost Unleashed si Cry Of The Moon. Distractia s-a terminat la 22:40, la timp pentru ca toata lumea sa prinda un mijloc de transport spre casa.

 

10 răspunsuri to “Epica – live in Silver Church”

  1. Eu am auzit lucruri nasoale despre sonorizare. Inghesuiala vad ca a fost o problema in toata randurile. Altfel, Simone am inteles ca a fost buna (nu stiu cu vocea cum s-a simtit)

    Altfel, nu stiu cum e cu notorietatea, dar Sabaton e posibil sa fie putin peste la nivel European (judecand dupa evenimentele la care sunt invitati). Sa nu uitam ca Epica au fost scosi la lumina de Kamelot…apropo de ”cine e bunesa aia care canta pe The Haunting?”. (The Black Halo)

  2. Cry For The Moon are peste 10 milioane de vizionari pe youtube – asta spune totul despre notorietatea Epica. Simone s-a simtit bine cu vocea 🙂 iar la capitolul sonorizare eu nu sunt foarte pretentios. Inghesuiala a fost o problema inclusiv in ultimele randuri … sala era chiar arhiplina.

  3. Sa fim seriosi, nu spune mare lucru. E suficient un spike de trafic de pe vreun blog mai soft sau de pe metalstorm 🙂

    Oricum, cifra este imensa. Acum vad si eu si nu-mi prea explic, cand stiu ca vanzarile lor de albume/muzica erau micute in perioada in care inca se mai putea vorbi la modul serios de asa ceva.

    E posibil ca raspunsul sa fie intr-un comment:

    ”They’re from my hometown, no one ever heard of epica in holland, but in the rest of the world they actually seem to be quite famous, so wierd ”

    Oricum, inghesuiala din Silver Church nu stiu cat o sa mai tina. Apreciez deschiderea proprietarilor si evenimentele constante prodmusic, dar Nici la Alestorm si Sabaton nu mi-a fost prea bine (la a doua trupa a fost inghesuiala, ca de Alestorm nu prea auzisera).

    La Blind Guardian au strans vreo 2000-3000 de oameni in 2006, in conditiile in care in Germania , Spania, Brazilia sau Japonia, aveau cam 30 000. De-atunci s-a mai trezit lumea, dar tot nu i-as baga la Arene. Spatiu mic, sonorizare proasta. Nici pe un Balas Soter nu-i poti aduce, pentru ca tot nu scoti mai mult de 5000 de oameni, asta intr-o situatie foarte favorabila. Cum Sala Agronomica e o gluma, ramanem la parerea ca ne lipseste un ”concert venue” mediu, de max 2500 de oameni unde sa poti aduce o trupa mai sanatoasa.

  4. Germania, Brazilia si Japonia sunt cazuri speciale, in alte parti nu stiu daca BG mai strang in ziua de azi (sau strangeau in 2006) 30.000 de oameni. Spatiul la Arene nu este chiar foarte mic – este ok pentru o trupa de genul asta mie nu imi place pentru ca accesul acolo/de acolo este destul de aiurea. Seara cand pleci este destul de greu de prins un taxi…

    Referitor la concert venue nu stiu ce se mai intampla cu Polivalenta.

    Numarul de vizualizari Epica este imens, nu stiu foarte multe trupe de metal (in afara de cele celebre) cu atatea viewuri. Care este secretul lor nu am de unde sa stiu, mie personal nu prea imi plac. De fapt cred ca pana aseara nu ii mai ascultasem de cand am recenzat The Divine Conspiracy :).

  5. Am impresia ca dupa caderea Nightwish, mai toti s-au diluat. Am ascultat ieri ultimul Within Temptation despre care se zvonea ”ca-i bun” (chiar eu facusem afirmatia, semidocumentat…in baza recenziilor). Este un album bun, daca te gandesti ca-l canta Britney pe steroizi. Altfel, un produs pe care mi-ar fi parut rau sa arunc banii. Am inteles ce au vrut sa faca (older sound, comic book inspiration for lyrics), dar n-am inteles de ce.

  6. Pai s-a cam fumat stilul. Within Temptation nu mai imi spun nimic inca de la albumul numarul 2 :)). Din punctul meu de vedere Nightwish sunt inca ok, dar ai dreptate ca a cam trecut vremea trupelor de genul asta. Am senzatia ca a fost mai mult o moda de moment, la fel cum a fost pe la jumatatea anilor 90 moda aia cu trupe gen Theatre OF TRagedy.

  7. Garm: Cred ca a fost mai pe la inceput cu TOT & Co…nebunia din 96-97 si pana prin 2004 a fost cu ”symphonic power metal”

  8. Cam asa, doar ca symphonic power metalul asta parca a tinut ceva mai mult, mai ales variantele cu voce feminina. Apropo de power metal tocmai am ascultat la Studio Rock secvente de pe ultimul album al lui Timmo Tolki. Tu (voi) nu aveti senzatia ca toate piesele astuia suna exact la fel?

  9. Thanks 😉

Lasă un răspuns

