The Ugly World Tour 2011

20 Aprilie 2011 a fost o alta data importanta in calendarul metalistului roman, fiind data la care trupa finlandeza Children Of Bodom a concertat pentru prima data in Romania, evenimentul avand loc la Arenele Romane din Bucuresti. Trebuie sa le multumim celor de la Promusic pentru acest concert, Children Of Bodom fiind o trupa foarte bine cotata la ora actuala si in consecinta o trupa destul de scumpa si dificil de adus. Horns Up.

Arenele Romane nu se numara printre locatiile mele preferate, dar de data aceasta trebuie sa recunosc ca acel cort de la Arene a fost o idee excelenta tinand cont de faptul ca a fost umplut in proportie de 60-70% si ca probabil este singurul loc din Bucuresti unde se organizeaza concerte rock si unde pot sa intre atatia oameni. Apropo de locatii stie cineva ce sa mai intampla cu Polivalenta? Nu am mai auzit cam de multicel sa fie concerte pe acolo…

Spectacolul a inceput la 19:30 dar din pacate cronicarul vostru preferat a ajuns ceva mai tarziu asa ca despre Machinae Supremacy o sa vorbim cu o alta ocazie. Nu ar fi prea corect sa dau cu parul dupa doar 2-3 piese. Poate data viitoare.

Desi Children Of Bodom au constituit capul de afis, pentru mine principalul punct de atractie al serii au fost cei de la Ensiferum. Trupa a folosit la maxim cele 45 de minute acordate si a interpretat majoritatea hiturilor proprii. Nu au lipsit Twilight Tavern, Token Of Time, Lai Lai Hei sau Ahti dar a lipsit din pacate piesa mea preferata: Wanderer. Ensiferum a avut o prestatie excelenta iar publicul a cantat alaturi de muzicieni si a scandat numele trupei. Judecand dupa numarul de tricouri Ensiferum cred ca au fost destul de multi cei care au venit special pentru aceasta trupa si eu zic ca au avut ce vedea. Din pacate cele 45 de minute s-au scurs mult prea repede, sper ca Ensiferum sa ne viziteze candva si in calitate de cap de afis. Horns Up.

Pe Children Of Bodom ii stiu inca de la primul album (i-am ascultat prima oara la Studio Rock) dar nu m-au impresionat in mod deosebit niciodata. Trupa nu suna rau, are cateva idei bune, dar piesele CoB sunt mult prea repetitive pentru gustul meu si nici aceasta prestatie live nu a reusit sa imi schimbe parerea. Trupa a cantat aproximativ 90 de minute si a trecut in revista atat ultimul album cat si hiturile mai vechi, piesele care au avut impactul cel mai puternic fiind Angels Don’t Kill, Hate Crew Deathroll, Follow The Reaper si Was It Worth It. Trupetii s-au comportat profesionist dar mie personal mi s-au parut oarecum plictisiti si blazati – showul Ensiferum a fost mult mai dinamic. Din ce am observat in jurul meu parca si publicul a fost ceva mai entuziast la Ensiferum (sau am nimerit eu fix intre amatorii de folk metal). Distractia s-a terminat aproape de ora 23, la timp pentru ca poporul metalist sa prinda autobuzul spre casa.

Legat de organizare: sonorizarea a fost buna, mi-au placut jocurile de lumini de la CoB, mi-au placut „cearceafurile” alea de pe scena, am remarcat un stand cu mancare (excelenta idee), cortul a fost relativ aerisit (a fost mult mai bine ca la alte concerte) in general un eveniment reusit. Horns Up.

28 răspunsuri to “The Ugly World Tour 2011”

  1. nu vad de ce cortul a fost o idee buna, din moment ce ar fi fost mult mai mult aer fara… am 3 prietene carora li s-a facut rau, inghesuindu-ne in primele 1-2 randuri.

  2. sonorizare buna, hah hah glumesti la COB a fost jalnica, vocea nu se auzea deloc cum trebuie

  3. Pentru Ensiferum si Machinae as fi mers si eu, dar, asa cum preconizam, nu am putut pe motive de job + scoala. Doar 45 de minute Ensiferum 😦 ?

  4. Polivalenta are mari probleme cu sistemul de ventilatie. Se preconizeaza a fi imbunatatit pentru meciul lui Bute de la vara. Pentru concerte nu se deranjeaza nimeni.

  5. docpaulpur Says:

    Hai serios, tu ai urechile amputate sau cum poti sa spui „sonorizare buna” ? A fost unul din cele mai praste sunte care am ascultat in viata mea, si chiar am fost nevoit sa plec dupa 20 de minute , impreuna cu prietenii cu care am fost.

  6. @Det – A fost o idee buna tinand cont de restul optiunilor. Din punctul meu de vedere nu este inca vreme de open air (e destul de frig noaptea) apoi vremea este schimbatoare (a plouat un pic marti seara) si dupa cum s-a tot discutat nu prea avem o sala care sa poata gazdui atata lume (la Epica a fost inghesuiala inclusiv in ultimele randuri). Eu evit sa stau in partea centrala a primelor randuri – fie stau pe centru dar in spate, fie mai in fata dar in partile laterale. In primele randuri este omor intotdeauna.

    @Zorrak – Eu unul nu sunt extraordinar de pretentios, vorbim totusi de un concert nu de o auditie pe CD.

    @Krossfire – Enisferum au cantat 7-8 piese, dar au cantat numai hituri. La inceput mi-a parut rau ca au cantat atat de putin dar daca stam sa ne gandim un pic mai bine asa: all killer no filler.

    @Night Elf – Ar fi bine, poate dupa aia o sa mai vedem concerte si pe acolo. Am auzit ca e posibil sa se construiasca o Polivalenta noua undeva in sectorul 2.

  7. @Docpaulpur – Este pacat ca ai plecat, poate daca incercai sa te mai plimbi prin sala gaseai un loc de unde sa se auda mai bine. Unde am stat eu : in stanga scenei, in primul sfert al salii s-a auzit ok.

  8. @Garm – Un concert nu trebuie sa se auda ca un CD, trebuie sa sune MULT MAI BINE decat un CD. Ca ne-au obisnuit organizatorii de concerte de la noi altfel, asta e cu totul altceva.

  9. docpaulpur Says:

    Culmea, la Ensiferum s-a auzit bine, desi un pic cam incet. La CoB, am stat intai in mijloc cam la 20 m distanta, apoi ne-am mutat mai inapoi spre „inginerul de sunet” (o eufemizare din pacate), si doar un pic mai bine, dar tot execrabil. Ca de multe ori la concerte in romania, freqventele mijlocii lipseau total. Unele cinele nu se auzeau de loc.Clapele erau mixate prea in fata.etcetc. Cred ca mai trebuie sa umbli si sa intelegi ce inseamna „bine” sau „ok”, asta a fost opusul lor.

  10. @D – nu am vazut prea multe concerte afara, deci nu pot sa ma pronunt. E posibil sa ai dreptate.

    @Docpaulpur – trebuie sa admit ca m-ai prins nepregatit cu ultimul comment. Nu stiu care sunt frecventele mijlocii, habar nu am care sunt cinelele care nu se auzeau si in general nu am pregatirea necesara sa judec atat de amanuntit sunetul.

    Ca o parere totusi – daca ai fost multumit de cum s-a auzit la Ensiferum probabil ca cei de la CoB au vrut ca piesele lor sa sune asa, imi este extrem de greu sa cred ca CoB au fost faultati de sunetist tocmai in turneul lor mondial. Clapele probabil ca au fost bagate in fata intentionat.

  11. Frecventele inalte e cele care face urechea sa tziuie. Sunetele ascutite. Frecventele joase e cele care iti face urechea sa bubuie. Adica bashii. Adica toba mare. Adica o foarte mica parte din spectrul sonor al unuia cu voce groasa. Tot ce nu e din categoriile de mai sus, e frecventele medii, mijlocii, mid tones. Adica sunetul placut, obisnuit, normal, armonios, la un nivel uzual. Clape, chitari, voce dar si mare parte a spectrului tobelor, bassului.

  12. Intre ele trebuie sa fie un echilibru perfect pentru o calitate maxima. Joasele si inaltele nu trebuie sa este la maxim (tum tzac tum tzac tum tzac), asa cum se aude intr-o masina de cocalar care are doua difuzoare normale dar un tun de basi de 500 de W (pus pe un amplificator de 400). Joasele si inaltele are un rol foarte bine stabilit in a da culoare sunetului, in a crea un ansamblu.

  13. COB nu suna bine nici pe CD, pentru mine.

  14. @Bolovan – multumesc pentru lamuriri, o sa incerc sa fiu mai atent la concertele urmatoare.

    @Drace – mda, ai dreptate intr-un fel. Pentru mine ideal era daca Ensiferum cantau 1h:30 si CoB 45 de minute.

  15. Bre, văzuşi părerea mea, e pe dos de ce ziseşi matale p-aci. 🙂
    Recunosc că am rămas surprins de mulţimea fanilor Ensiferum. Jos pălăria pentru purtătorii de fuste, au făcut show de show! 🙂

    Tricourile Ensiferum erau meseriaşe, cele cu COB, chiar dacă au fost cele mai ieftine tricouri pe care le-am văzut la vreun concert metalic, aveau un dizain de mare cacao.

  16. Bre, ori am intrat la spam, ori m-am pierdut pe fire. 🙂
    Numai bine să-ţi fie! 🙂

  17. A fost prima data cand am mers la un concert la Arenele Romane. Mi s-a parut foarte usor de confundat cu o imensa toaleta publica, asta ca sa nu ma exprim mai urat.

    De spectacol… eu am fost multumita, am plecat de acolo cu un ditamai ranjetul… dintr-o ureche in cealalta. Sunetul a fost decent in fata. Departe de excelent. La Machinae Supremacy nu stiu cat s-a auzit in spate. Eu am stat chiar la gard si nu mi s-a parut ca s-ar fi auzit mai tare decat daca as fi fost acasa si as fi dat drumul la jafurile mele de boxe luate din real acum 4 ani. La Ensiferum s-a auzit mai tare. Si mie mi s-a parut ca asta a stricat putin sunetul. Iar la CoB s-a accentuat chestia asta. M-a cam enervat si pe mine cand am vazut ca Janne se tot uita la ceas… Henkka si Alexi chiar s-au agitat, nu mi s-au parut in nici un caz statici sau plictisiti. Si cu atat mai putin blazati.

    Am mers acolo pentru CoB, dar nu m-am uitat absolut deloc la ceas cat au cantat Machinae Supremacy si Ensiferum. A fost singura data cand nu m-am plictisit/ n-am dormit macar partial la o trupa dinaintea trupei pe care venisem sa o vad de fapt.

    Interesant sa aflu ca mai circula ceva la ora aia. Eu m-am intors pe jos acasa… ~8km dupa Google Maps. Fara incidente. Bine, m-a abordat un tigan pe Tineretului, dar era singur si probabil m-a luat de nebuna dupa ce am marait urat la el… (I’m a fraidy cat, but I had a setlist to protect)

  18. Ah, inca o chestie. A fost o chestie care nu mi-a placut la jocul de lumini de la CoB: era una, din partea dreapta a scenei care poposea uneori fix in ochii mei (eu eram in stanga). Made me feel like a dizzy vampire.

  19. Comenturile mele s-au pierdut un pic. Mai încerc…
    Sărbătoare Luminoasă! 🙂

  20. Mijloacele de transport in comun circula teoretic pana la 24:00. De la Arene puteai sa mergi eventual pe jos pana la Eroii Revolutiei si sa iei metroul de acolo. Eu am preferat un taxi.

    8Km pe jos? Dupa cate ore de stat in picioare :D?

  21. Ultimul metrou sigur pleaca de la capat la ora 23:00. De la IMGB pana la Eroii Revolutiei nu face mai mult de 15 minute. La ora 23:04 eu tocmai bagasem setlistul sub geaca si plecam de langa gard. Mi-a luat destul de mult pana am iesit pe poarta, era multa lume. Nu cred ca as fi ajuns la timp.

    Cu RATB-ul nu circul de obicei, nu le stiu programul. Am intrat in seara zilei de 19 pe site la ei si am gasit ca ultimul autobuz care trece pe acolo ar fi fost 116, care cica pleca de la capat tot pe la 23 si nici nu ma ducea foarte aproape.

    8 km pe jos nu-s in mod normal o problema. Si de stat in picioare am stat non-stop doar de pe la vreo 17:40, cand au pus gardurile care sa delimiteze culoarele pe care sa intram. Pana atunci am stat destul de mult pe jos si am sprijinit poarta cu capul si cu un umar 🙂 Singura problema a creat-o graba cu care am plecat de acasa, pentru ca am apucat adidasii din prima cutie care mi-a cazut sub mana. Si nu mi-a cazut prima sub mana fara un motiv: fusese ultima pusa acolo… cu adidasi noi, bineinteles. Care au facut ce-au stiut mai bine: mi-au muscat din glezne. Din fericire pentru mine au fost amatori si n-au muscat foarte tare. 😛

    Ah, o chestie de care am uitat data trecuta. Referitor la „in primele randuri este omor intotdeauna” – depinde de cum definesti omor 😛 Acum na, sunt eu mica, da’ panseluta sensibila nu-s in nici un caz. Si mi-e clar de fiecare data ca e destul de mare probabilitatea de a pleca de acolo cu vanatai… si, sincer, mi se pare normal. E concert, lumea se agita, nimeni n-o sa fie mereu cu ochii in patru sa nu pocneasca pe cineva din jur. E foarte probabil sa-mi iau niste coate intre coaste. Lumea da din cap. Unii au parul lung. Uneori ma trezesc cu par din dreapta sau din stanga peste ochi. Lumea sare, unii se dezechilibreaza. Eu am gardul de care sa ma tin. Aia din spatele meu nu. Asa ca o sa se tina de ce apuca. Ce apuca e foarte probabil sa fie mana mea sau umarul meu. Si e posibil sa apuce bine. Suficient de bine incat sa-mi ramana urmele degetelor pe umar. Aia e. Sa nu se inteleaga gresit, vorbesc de cateva vanatai, nu de un cap spart, un umar dislocat sau un picior rupt.

    Saptamana trecuta a fost inghesuiala mare (a fost de-abia a doua oara cand nu am avut loc sa ma trantesc pe jos dupa ce mi-am asigurat un loc la gard, doar la Maiden am mai patit asta… prin contrast, la AC/DC a fost spatiul atat de mare incat as fi avut loc sa-mi intind si un pat 😆 ) si „impingeala” non-stop, dar nu m-a lovit nimeni dur (sigura data cand mi s-a intamplat sa fiu lovita rau a fost in ziua a doua de Sonisphere si nici macar n-a fost in fata scenei, a fost la intrare, cand s-a dat drumul prin alta parte decat se spusese initial si a iesit urat, s-a lasat cu garduri trantite, oameni trantiti, calcati in picioare) – m-am ales doar cu ceva vanatai razlete.

  22. La 23:04 eu cred ca iesisem deja din parc :P. De obicei incerc sa plec imediat dupa concert ca sa prind un taxi ceva spre casa…. nu de alta dar nu ma incanta deloc ideea de a traversa Bucurestiul pe jos.

    Daca nu te deranjeaza aglomeratia din fata este ok, este admirabil faptul ca la toate concertele la care ai fost ai stat in primul rand. Eu in general savurez spectacolul mai bine daca am aer sa respir si nu ma trezesc inpins de un participant la pogo. Dar fiecare se bucura de concert in felul lui si tocmai de aceea prefer sa stau in locuri mai ferite.

    Apropo de vanatai – sunt un fel de semne de lupta (ca la mercenarii din filmele comando), asta o am de la Children Of Bodom – aia de la AC/DC :)) ?

  23. La AC/DC am sarit gardul la sfarsit (ca sa nu pierd timp iesind pe unde se scurgea toata lumea) pentru ca stiam ca e statie de metrou aproape si sigur prind unul din ultimele trenuri daca ma grabesc putin… din pacate era inchisa 😐 In rest nu m-am grabit sa plec daca am ramas pana la sfarsit.

    Intr-un fel, ma simt mai in siguranta in fata. Am un gard de care sa ma tin (desi la Maiden am fost atat de strivita si ce s-a intamplat saptamana trecuta la Ensiferum mi s-a parut putin brrr… daca se rastoarna gardul?). In caz ca se intampla ceva urat (which I hope never will), cineva o sa se prinda destul de repede si pot sa fiu scoasa de acolo usor.

    Nici o sansa sa reziste atat vanataile 🙂 (din fericire!) Nici nu le retin daca nu ma impiedica sa fac ceva. Nu tin minte vanatai dupa Whitesnake, Motorhead, zilele 1 si 3 de Sonisphere, Guns N’ Roses, Ozzy… Nici dupa AC/DC, dar la cat spatiu am avut acolo, e foarte probabil ca nici macar sa nu am ce tine minte. Nici cu ce m-am trezit dupa Children of Bodom nu-s de tinut minte. Tin minte ca aveam bratul negru dupa Aerosmith, ca nu puteam sa-mi indoi picioarele dupa ziua a doua de Sonisphere si ca nu puteam sa ma sprijin cu spatele de spatar dupa Maiden.

  24. @Nelinistitu – Mii de scuze, ai ajuns la spam. Askimetul asta mai da si rateuri din cand in cand :(.

  25. Săptămâna viitoare se va găsi la Cărtureşti, Diverta, Eminescu, CLB etc.
    Mulţam fain! 🙂

  26. Garm: E greu sa gasesti ”filler” la Ensiferum oricum :))

  27. Felicitari pentru articol! Mi-a placut mult.

  28. Multumesc

Lasă un răspuns

