Primordial – Live In Wings Club

Concertul Primordial in Bucuresti a fost unul destul de controversat nu putine fiind vocile care s-au indoit ca irlandezii chiar vor ajunge pe scena din Wings Club. Aceste zvonuri au ajuns si la urechile trupei, muzicienii fiind nevoiti sa confirme mai intai pe facebook iar mai apoi chiar prin intermediul unui filmulet ca spectacolul chiar va avea loc. Publicul se pare ca nu a tinut cont de aceste zvonuri, peste 300 de persoane fiind prezente sambata seara in clubul bucurestean. Personal nu sunt inca lamurit cine sunt „vinovatii” pentru organizarea acestui concert (pe bilet scrie doar Wings Club) dar oamenii merita cu prisosinta un Horns Up.

Pe razboinicii de la Claymore i-am mai prins de cateva ori in concert dar niciodata nu m-au impresionat in mod deosebit. Trupa interpreteaza un black metal melodios care nu suna neaparat rau dar care este totusi destul de banal. Am remarcat amuzat accentul vocalului si faptul ca acesta a „botezat” cu „sange” publicul din primele randuri. Daca Claymore au mai fost cum au mai fost I Divine nu mi-au placut de nici o culoare. Singurul lucru interesant la ei a fost acea trompeta (sau ce naiba era…), black metal cu trompeta – am trait s-o vad si pe asta. Paradoxal publicul i-a chemat la bis.

Primordial este o trupa pe care pana acum cateva saptamani am ignorat-o cu desavarsire, insa luna trecuta mi-a cazut intamplator in mana ultimul lor album  „Redemption At The Puritan’s Hand”, disc care efectiv nu s-a mai lasat dus din playlistul meu. Dupa ce am verificat putin si hiturile mai vechi ale trupei am decis ca n-ar fi o idee rea sa vad cum suna Primordial live si bine am facut pentru ca irlandezii sunt o trupa absolut senzationala in concert.  Trupa a cantat aproape 2 ore (extrem de rar in cazul concertelor underground) timp in care a parcurs atat ultimul album (No Grave Is Deep Enough, Lain With The Wolf, Bloodied Yet Unbowed) dar si piese mai vechi (Heathen Tribes, Gods To The Godless, Coffin Ships, Empire Falls…). Prezenta scenica a solistului Nemtheanga este una de la care foarte multe trupe ar avea ce invata: mimica, privirea hipnotica, gesturile, interactiunea cu publicul, machiajul de scena toate au contribuit decisiv la succesul spectacolului. Trupa a fost atat de impresionata de reactia publicului incat pe langa faptul ca a cantat mai mult decat ne asteptam (in program erau trecute 90 de minute) a cantat chiar mai mult decat planuise initial  (o piesa in plus) totul terminandu-se la 00:30. Fara discutie Primordial au castigat un  fan in aceasta seara. Horns Up.

17 răspunsuri to “Primordial – Live In Wings Club”

  1. black metal cu trompeta…s-a ”inventat” acum 10 ani de Sear Bliss si suna al naibii de bine pe primele 2 albume

  2. O sa caut albumele respective, chiar m-ai facut curios.

  3. Balbeck Says:

    Sunt de acord cu spanac, nu faptul ca I Divine canta black cu trompeta e naspa, ci din contra. Adu-ti aminte de My Dying Bride care a introdus vioara in doom.
    De fapt este un instrument muzical, ca si pianul. Ce cauta pianul, chiar cantat electric, in muzica metal? E vorba doar de cum se potrivesc unele cu altele, iar mie mi s-a parut ca Il Divine le-a potrivit bine.
    Iar Primordial canta de mai multa vreme, mai are vreo 4 albume inainte de penultimul!

  4. I Divine s-a format cand patru dintre membrii Sear Bliss au parasit trupa si au decis sa-si faca alta. Aseara I Divine au cantat si piese Sear Bliss.

  5. @Balbeck – Nu trompeta mi-a displacut la I Divine ci muzica in sine, as zice chiar ca trompeta a fost singurul element interesant. Ah, mi-a placut si piesa de la bis – nu stiu daca este creatie I Divine sau creatie Sear Bliss.

    @Ella – multumesc pentru info.

  6. Nu am fost la concert (aş fi putut, ieri am ajuns în România, dar am preferat să bat străzile), aşa că nu pot să emit vreo părere despre trupele care au cîntat, mai ales că nici nu le cunosc albumele, Primordial sună destul de interesant, iar faptul că au fost bine primiţi de public mă face să cred că sunt buni în direct. Stau cam o lună, dacă e vreun afiş interesant cu trupe româneşti în perioada asta poate ne vedem la o bere, am şi ceva veşti, am primit noul album al prietenilor de la Frozen Dawn, urmează să fie lansat luna viitoare… 🙂

  7. Sa stii ca m-am gandit zilele astea ca se apropie perioada in care vii in Bucuresti (de fiecare data ai venit in mai). Concerte sunt destule zic eu pe gustul tau:

    22 mai – Disgorge, Sacramental Blood, Natron si Malpraxis
    24 mai – Kataklysm, Karnak, Pestifier si Deadshape Figure
    27 mai – God, Ka Ga Ian, Eternal Fire
    2 iunie – Misery Index, Spiritual Ravishment, Killchain, Mediocracy si Overdawn

  8. Claymore nu vă trompeta ceva este în neregulă

  9. Nu ai fost atent, I Divine sunt cei cu trompeta 🙂

  10. Trompeta e trombon. Mie mi-a placut mult, dincolo de aspectul cu trombonul trebuiau cascate urechile la bas, tipul ala era de senzatie, cu tapping-uri, armonii de jazz, balans. In fine, de gustibus…

  11. Am observat ca I Divine a fost apreciata de multi, o sa incerc sa ascult un CD al trupei – poate cine stie.

  12. Primordial bagam prin liceu, dar acum parca nu ma prinde. Le mai dau o sansa, daca zici ca ultimul album e bun 🙂

  13. Ultimul album este foarte bun, merita sa asculti macar No Grave Is Deep Enough si Death Of The Gods (piesele mele preferate).

  14. P.S: Baga-i si o recenzie pe BYb sau blogul propriu. Oricum, eu inca sunt ofticat de pierderea de acum un an HDD-ului. Aveam raritati si demo-uri pe el pe care nu le mai gasesc de nicio culoare (multe n-au fost niciodata scoase la vanzare si majoritatea se gaseau pe linkuri rapidshare la vremea respectiva)

  15. Ma gandesc sa ii fac si o recenzie pentru ByB dar nu stiu cand/daca o sa reusesc. Sunt atatea discuri despre care vreau sa scriu…. timpul este problema. Oricum o sa pun zilele astea 1-2 reviewuri noi. Tu ai mai ascultat ceva remarcabil in ultima vreme?

Lasă un răspuns

