SOAS – Maria Solina

O piesa absolut superba, cititi mai multe despre acest proiect la Drac Mort.

 

SOAS – Maria Soliña from Drac Mort on Vimeo.

13 răspunsuri to “SOAS – Maria Solina”

  1. Foarte faina intradevar. Ia sa cautam noi mai multe cu aceste doua gagici 😀

  2. Hehe, mă bucur că vă place piesa, înseamnă ca a meritat să risc puţin, era interzisă fotografierea şi filmarea, dar nu am putut să rezist să nu păstrez o amintire.

    Despre cele două gagici puteţi afla mai multe aici: http://www.soasmuller.com/

  3. Cred ca am o noua pasiune 🙂 Multumesc Drace, multumesc Garm. Intotdeauna am avut o chestie cu doua mujeres simultan 🙂 iar limba galiciana este o incantare pentru urechile mele, asociind-o cu o foarte frumoasa perioada din viata mea. Gracias !

  4. Riscul a meritat din plin :),

  5. Hahaha, o chestie cu două femei simultan cred că avem toţi! :))) Ce ne spui de Galicia, eu am fost acum vreo 5 ani în Pontevedra, Vigo şi Baiona cu ocazia unui concert metal, iar anul ăsta am petrecut câteva zile într-un mic orăşel de lângă Ourense. Mi-au plăcut mult oamenii de aici, cât despre grai ce să mai spun, îmi plac mult de tot limbile vorbite în nord, fie că e vorba de galego, bable (asturiano) sau leunes.

  6. Man cat de diferite sunt limbile respective de spaniola „literarara” ? Sa stii ca ma bate gandul sa vizitez si eu Spania anul viitor, cam ce zona imi recomanzi?

  7. Incă nu am vizitat întreaga peninusulă, pe lângă Galicia de coastă şi cea interioară, o zonă cu multe păduri, roci şi ţărmuri stâncoase, am mai fost în Asturia (paradisul verde al Spaniei), Gijon, un oraş port cu un oarecare aer britanic, Leon, un oraş plin de viaţă ce poate fi comparat cu Bucureştiul, din regiunea Castilla y Leon, Toledo, un oraş istoric care e şi foarte aproape de Madrid şi Barcelona, capitala Catalunyei, care mi se pare cea mai potrivită ţintă turistică… ar mai fi şi Lisabona, de unde tocmai m-am întors. Mai sunt în schimb locuri din Spania pe care nu le-am văzut şi care promit, în nord Ţara Bascilor şi Navarra, adică Bilbao, Pamplona şi poate San Sebastian, iar în sud Sevilla şi Cadiz.

    Spaniola literară, castellana, este vorbită în Valladolid, o zonă de câmpie, la jumătatea distanţei dintre Madrid şi Leon.

  8. Şi Valencia, uitasem de ea, tot la Meditrana, dar Barcelona mi se pare mult mai interesantă.

  9. @Garm : Eu mi-am facut mendrele mai mult in La Coruna, dar am avut ocazia sa vizitez Santiago de Compostela, Vigo, Baiona, San Xenxo, Pontevedra, Ferrol, Pontdeume… E o zona superba, am si scris despre ea mai demult. E o zona superba si gasesti minunatii la tot pasul: arhitectura, peisaje, istorie. Galiciana (Gallego, cum ii zic ei) e o combinatie de portugheza cu spaniola (daca stii spaniola sigur o sa intelegi macar galiciana scrisa) dar nu-ti fa probleme, in orase se foloseste spaniola standard (la engleza ei stau foarte prost, mai bine o dai pe romana). Galiciana o vorbesc mai mult batranii si in zonele rurale. Daca ajungi pe acolo, sa-mi dai un semn sa iti recomand niste chestii 🙂

  10. @Drace – te invidiez, maine m-as intoarce acolo daca as putea 🙂

  11. 🙂 Galicienei, spaniolii îi spun gallego (se citeşte gaiego, dar sunt şi unii vorbitori care pronunţă galiego sau gadiego), în schimb galicienii îşi numesc limba galego. Există unele păreri cum că portugheza nu este o limbă şi că portughezii vorbesc la rândul lor galego-romana, dar nu am studiat problema aşa că nu pot să mă pronunţ.

  12. In mod sigur o sa apelez la voi cand o sa vina vremea mai ales ca eu sunt genul de om caruia ii place sa vada chestii mai putin mediatizate (de multe ori sunt mai „rewarding” decat atractiile clasice). Acum imi dau seama de ex ca as vrea sa vad biserica aia cu pentagrama de care mi-a vorbit Drace acum mult, mult timp 🙂

  13. Catedrala Santo Domingo din Pontevedra, nu e o destinţie deloc rea, oraşul are şi un centru istoric foarte animat pe timp de noapte, iar Baiona nu e dloc departe, aici poţi vedea o fortareaţă medievală şi o replică a corabiei lui Columb, mai sunt şi alte obiective şi, bineînţeles, oceanul.

Lasă un răspuns

