Alice Cooper – Welcome 2 My Nightmare

Alice Cooper face parte alaturi de Lemmy si Ozzy Osbourne din categoria extrem de selecta a rockerilor care au depasit statutul de muzician si s-au transformat in personaje. Nu stiu daca realizati dar Alice Cooper a lansat primul album in 1969 (Pretties for You) si 42 de ani mai tarziu batranelul Alice Cooper inca lanseaza albume, sustine turnee mondiale, inregistreaza hituri si poate ceea ce este cel mai important inca este „cool”, artistul declarand in urma cu ceva timp pentru revista Classic Rock ca fiica sa i-ar fi spus ca este mai cool decat toti prietenii ei. Dupa lansarea albumului The Last Temptation (1994) Cooper a declarat ca va mai lansa albume doar cand va simti ca are cu adevarat ceva de spus si iata ca in 2011 artistul considera ca a venit vremea pentru o continuare a legendarului Welcome To My Nightmare.

Despre Welcome 2 My Nightmare se pot spune foarte multe dar in nici un caz nu se poate spune ca Alice Cooper a jucat la alibi. Ar fi fost al naibii de simplu sa inregistreze un album curatel cu piese care te duc cu gandul la hiturile mai vechi (eventual si un Poison 2 daca tot au ajuns unii la The Unforgiven 3) cu un succes moderat dar suficient cat sa returneze investitia. Ei bine NU. Alice Cooper nu s-a multumit cu atat si a inregistrat un album indraznet in care o piesa aproape disco (Disco Bloodbath Boogie Fever) este urmata de una rock’n roll (Ghouls Gone Wild) care este urmata de o balada (Something To Remember Me By) care este urmata de… un album care pe hartie pare o colectie de piese inregistrate in perioade diferite (un fel de best of) sau chiar o colectie de piese de la mai multe trupe. In ciuda influentelor atat de diferite discul are o consistenta de invidiat, consistenta datorata probabil si faptului ca albumul genereaza o senzatie de plimbare printr-un parc de distractii (idee folosita si in The Last Temptation), dar un parc de distractii in care fiecare atractie (piesa) este un cosmar.

Pentru un album ca Welcome 2 My Nightmare este foarte greu sa tragi o concluzie. Album este clar unul de exceptie (sa stiti ca nu ma joc cu cuvintele), este un album care reuseste sa faca de ras ultimele eforturi ale multor trupe cu nume. Este foarte greu sa compari Alice Cooper cu Metallica, Judas Priest sau Bon Jovi dar va garantez ca daca ultimele albume ale trupelor amintite sunt mult sub cele din perioada de glorie, Alice Cooper a scos un material pe care eu il vad comparabil cu oricare dintre albumele sale de referinta. Welcome 2 My Nightmare este unul dintre cele mai bune albume din 2011 si este o auditie OBLIGATORIE pentru toata lumea. Piese de rezistenta: Last Man On Earth, Ghouls Gone Wild si What Baby Wants.

PS. Acum am observat ca am depasit 50.000 de afisari. Avand in vedere vechimea blogului cifra nu este extraordinara dar pentru mine ea este o realizare, o realizare pentru care doresc sa le multumesc tuturor celor care citesc acest blog. Va multumesc tuturor pentru incredere sper ati gasit macar ocazional articole interesante si va promit ca o sa fac tot posibilul sa va fac cat mai multe surprize placute.

6 răspunsuri to “Alice Cooper – Welcome 2 My Nightmare”

  1. Poate ca suna ciudat, dar piesa mea preferata de pe album e ultima… mhm, cea instrumentala.

    Per total mi se pare un album bun, chiar daca nu ma prea incanta piesa asta. Si nici I Am Made of You, Caffeine sau Disco Bloodbath Boogie Fever nu-mi spun mare lucru. OK de ascultat pe background si atat. Iar When Hell Comes Home mi se pare ciudatica… cumva imi place si imi displace in acelasi timp. Deci raman 9 piese din 14 care chiar imi plac mult. Nu e rau…

    Something to Remember Me By mi se pare superba. Bucata cea mai „solida” mi se pare cea formata din piesele 3-7 (The Nightmare Returns, A Runaway Train, Last Man On Earth, The Congregation & I’ll Bite Your Face Off).

    PS – Personal, mie mi-au placut absolut toate albumele de dupa The Last Temptation.

  2. 9 piese bune din 14 este o medie excelenta, gandeste-te despre cate albume poti sa mai spui asta. Mie mi se pare extrem de amuzanta Disco…. iar prima piesa care m-a impresionat a fost Last Man On Earth cu atmosfera aia de cabaret.

  3. Sunt albume de pe care imi plac absolut toate piesele. Chiar de-ale lui. Nu exista nimic care sa nu-mi placa pe From the Inside, Trash, Hey Stoopid, The Last Temptation, Brutal Planet. Iar ultimele 4 de pe lista asta au fost chiar consecutive… Si Killer, Welcome to My Nightmare, Go to Hell, DragonTown, The Eyes of Alice Cooper sau Dirty Diamonds ar scoate procentaje excelente. Chiar imi plac al dracului de multe din piesele pe care le-a scos pe parcursul carierei. Nu degeaba a fost cel mai asteptat concert al anului pentru mine. Chiar daca nu am aflat de concert decat cu o luna inainte, asteptarea a fost intensa 😀

  4. Oho, mie imi spui. Concertul Alice Cooper a fost unul dintre cele mai marfa concerte de anul asta. Probabil cel mai marfa. 😀

  5. Ear candy http://www.youtube.com/watch?v=nyPqnHWL7TY daca tot i-ai mentionat numele in primul rand 😀

  6. Oho…. mersi mult! Lemmy Is God

Lasă un răspuns

