Amorphis – The Beginning Of Times Tour 2011

In ultima vreme am remarcat pe forumurile de metale de la noi o ‘controversa’ legata de faptul ca trupe ca Amorphis, Haggard sau Anathema ar concerta mult prea des in tarisoara noastra. Sincer nu inteleg de unde atata frustrare avand in vedere ca in Romania concertele de metale grele sunt mult mai numeroase in comparatie cu cele de metal melodic, asta in conditiile in care publicul care vine la concertele mai suparate este totusi destul de redus.  Eu cred ca a venit vremea sa incercam sa gandim putin mai pozitiv si sa nu mai fim atat de preocupati de capra vecinului.

Faptul ca Silver Church a fost arhiplin aseara este poate cel mai bun raspuns pe care Amorphis si fanii trupei l-au dat carcotasilor. Finlandezii au reusit sa umple pana la refuz un Silver Church pe care l-am gasit schimbat si nu neaparat in bine. Astfel daca in primavara in club exista un separeu mai mare in partea stanga a salii si unul mai mic in partea dreapta, aseara am observat ca separeul din dreapta a fost marit fapt ce a redus capacitatea salii. Sigur ca zona respectiva nu oferea o vizibilitate foarte buna, dar din punctul meu de vedere era mai bine cu ea decat fara.

O sa trec destul de repede peste Nahemah si Leprous pentru ca mie personal cele doua trupe din deschidere nu mi-au spus absolut nimic. Am remarcat prezenta scenica a celor de la Leprous si barba chitaristului de la Nahemah dar cam atat. Publicul destul de apatic in timpul prestatiei Nahemah a parut a-i aprecia destul de mult pe norvegienii de la Leprous, unii au cerut chiar un bis, asa ca probabil, cel putin in cazul lor, ar trebui sa mai reflectez.

Amorphis a urcat pe scena la 21:45 si timp de 90 de minute a prezentat un setlist axat in principal pe albumele din perioada Tomi Joutsen, dar au fost si cateva momente clasice de albumele mai vechi. Au fost interpretate piese ca: Mermaid si You I Need de pe ultimul album, bijuterii mai vechi ca Into Hiding, My Kantele si Magic And Mayhem, dar si hituri mai recente ca Silver Bride, momentul de varf fiind un House Of Sleep interpretat cu ajutorul publicului. Publicul a fost si el la inaltime: a scandat, a aplaudat, a cantat, ici colo s-a mai si dansat dar asta a fost ceva mai greu pentru ca spectatorii au stat efectiv ca sardinele. Inghesuiala a fost cred pentru multi o mare problema, mie personal pe la a 3-a piesa Amorphis cortul ala de la Arene nu mai parea de loc o idee proasta. O problema ceva mai mica a fost legata de sonorizare – vocea fiind mixata uneori putin cam in spate pentru gustul meu. Chiar si cu aceste neajunsuri cele 90 de minute au trecut mult prea repede – iar eu unul deja astept concertul Amorphis de la anu’. Thanks Artmania.

10 răspunsuri to “Amorphis – The Beginning Of Times Tour 2011”

  1. Deci sa ma bucur ca nu stau pe forumuri 😆 Vaaai, merita bataie… 😆 Cum adica vin prea des pe la noi? De asta ne plangem???

    Mie nu mi se pare deloc des, acum i-am vazut pentru prima data. Si a fost suuuper, chiar daca si mie mi s-a parut putin aiurea cum s-a auzit vocea uneori. Dar ma doare gatul si capul de la cat m-am agitat.

    Mi-au placut si trupele din deschidere, de care nu mai auzisem, i-am vazut acum pentru prima data. Barba am remarcat-o si eu, mai ales atunci cand a bagat-o in tricou ca sa nu-l incomodeze. Si am remarcat si „uniformele” celor de la Leprous 😆

    Nu stiu ce a fost in spate, dar in fata (ihi, iar m-am pozitionat bine, aproximativ in fata lui Tomi, putin spre Esa) nu mi s-a parut deloc aglomerat. Am stat lejer. Vreo doi au avut chef la un moment dat de crowd surfing si au cam cazut printre 😆 asa ca spatiu clar era. Nu m-am simtit strivita sau impinsa cum m-am simtit la Maiden sau la CoB. Iar in unele momente in spatele meu a fost ceva intre dans si mosh pit…

    Cat ma bucur ca m-am dus pana la urma… 😀

  2. Totusi, acum mi-am adus aminte ca atunci cand stateam la intrare si ma uitam in spate ma tot intrebam unde o sa incapa atata lume inauntru.

  3. Eu am stat in fata sunetistului in colt si acolo eram destul de inghesuiti – nu am fost strivit sau impins dar mie imi place sa mai fac un pas stanga..dreapta si sa nu il lovesc pe cel din fata mea cand ridic mainile in aer :).

  4. Ah, da, loc de facut pasi clar nu era, dar nici nu cred ca am avut vreodata parte de asa ceva in afara de concertele AC/DC si Bon Jovi. Mi-a fost teama si sa sar miercuri seara ca poate le calc pe fetele din spate. In rest, in fata n-aveam pe cine sa lovesc 🙂 Doar la inceput, cand au fost cei care faceau poze. Nu cred ca as rezista sa am pe cineva in fata un concert intreg. Pur si simplu simt ca ma asfixiez. O fi avand si inaltimea mea (sau mai corect spus lipsa mea de inaltime) ceva de-a face cu asta 😆

  5. Mie mi-au placut si cei din deschidere. Din punctul de meu de vedere Leprous chiar au reusit sa introduca lumea in starea de metal. Am simtit si eu ca publicul era cam apatic la Nahemah, dar la Leprous parca s-au mai dezmortit.

    A fost absolut fenomenal concertul, si eu i-am vazut prima data. Si am asa o senzatie ca am stat prin spatele Anei (eram in al doilea rand, sa zic, intre Tomi si Esa), iar imbecilu ala cu crowd surfingu a reusit sa-mi dea un sut in cap, noroc ca nu m-a lovit prea tare…

    Oricum, a fost o experienta inedita. Si daca mai vin si la anul, I’m in.

  6. @Ana: uite la Children Of Bodom eu am putut sa ma foiesc, nu am stat in primul rand – pozitie centrala (acolo mereu este aglomerat) dar pe lateral si mai in spate poti sa mai te foiesti – aici nu aveai loc de nimic.

    @Loredana: Crowdsurfingul si pogoul sunt 2 dintre motivele pentru care prefer sa stau mai in spate, plimbatul de care am zis mai sus e al treilea. Au fost cam 2 ani intre concertele Amorphis: 2006, 2007. 2009 si 2011 dar probabil ca o sa fie si la anul concerte marfa. Chiar si anul acesta mai sunt un UDO, Iced Earth, Orphaned Land, Rome…

  7. … Amon Amarth, Hammerfall luna asta. Amon Amarth nu ii ratez nici moarta, daca da un camion peste mine in saptamana care urmeaza is in stare sa bantui Arenele in ziua concertului 😆 Iar Hammerfall… toti cei care i-au vazut anul asta mi-au zis ca au sunat foarte bine.

    Anul viitor incepe cu Arch Enemy. La care nu stiu daca sa ma duc. Imi plac, da’ asa mi-e ca in ianuarie inghet la Arene 😦

  8. Lasa ca am murit eu de cald la Sodom (au dat drumul la caldura). Iti recomand si Orphaned Land – daca nu ai ascultat check it out si cred ca o sa se merite si Rome. Kogaionon au facut o treaba excelenta cu serile Kruna si la 30 de RON….La Amon Amarth nu cred ca ajung – s-ar putea sa aleg UDO si/sau Iced Earth, Hammerfall nu stiu inca,,,, vedem.

  9. Ti-am dat in schimb un 10 la recenzia pentru Duh. Bun materialul, bun!

  10. Bun,bun, astept albumul urmator. Apropo de Bucovina, mai stii alte trupe de gen din Ro?

Lasă un răspuns

