Iced Earth – Dystopia World Tour 2011

Imi este rusine sa o recunosc, dar am descoperit Iced Earth abia in anul de gratie 2008 in urma unei recenzii a amicului Krossfire. Sigur numele Iced Earth imi era cunoscut dar pana la aceea data nu ascultasem nici macar un singur album al trupei. Dupa aparitia albumului The Crucible Of Man am parcurs selectiv discografia trupei si o parte dintre piesele Iced Earth au ajuns o prezenta relativ constanta in playlistul meu. Dar sa nu anticipam….

Am ajuns in Silver Church cu putin timp inainte de ora 19:00 si dupa o foarte scurta asteptare am intrat in sala la 19:10. Timp de 20 de minute am avut suficient timp sa arunc un ochi pe la standul de merchandise (nu am vazut CD-uri cu Dystopia), sa imi iau un Red Bull (reclama mascata) si sa gasesc o pozitie convenabila in partea dreapta a scenei. Fury UK si White Wizzard sunt un fel de nepotei ai trupelor care faceau legea in zona NWOBHM a anilor 80 (mai pe romaneste un fel de Iron Maiden) cu mentiunea ca Fury UK chiar este o trupa britanica (We Are Fury UK from Manchester UK) in timp ce White Wizzard sunt din Los Angeles (United States). O sa va prezint in paralel cele 2 trupe si o sa incep prin a va spune ca White Wizzard a punctat prin piese mai scurte, mai catchy si cu un usor statut de hit (High Speed GTO, Flying Tigers, Iron Goddess Of Vengeance) in timp ce Fury UK au impresionat prin solourile instrumentale, prin jocul scenic (cautati pe youtube Death By Lightning) si in general printr-un entuziasm molipsitor. Nu stiu cati auzisera pana aseara de Fury UK (White Wizzard sunt ceva mai cunoscuti) dar cred ca ambele trupe si-au facut o multime de fani in Romania si datorita unor trupe ca Fury UK si White Wizzard sunt convins ca viitorul Heavy Metalului este pe maini bune. Horns Up.

Din cate am observat pe forumuri Iced Earth este o trupa care are o multime de fani in Romania si probabil o mare parte dintre ei asteaptau aceasta trupa de foarte multi ani. Probabil ca fanii trupei regreta ca aceasta nu a venit cu Matt Barlow dar din punctul meu de vedere Stu Block a avut aseara o prestatie de exceptie. Canadianul primeste din partea mea nota maxima si Horns Up la toate capitolele: voce, joc scenic si comunicare cu publicul. Fara a minimiza meritele restului trupei (in definitiv Schaffer este creierul Iced Earth) aseara, in Silver Church, Stu Block a fost sufletul petrecerii. Setlistul a inclus mai multe piese de pe ultimul album (Dystopia, V, Anthem si Dark City) dar si o serie de hituri mai vechi (Declaration Day, When The Night Falls, The Hunter, Iced Earth, Dante’s Inferno, Watching Over Me…etc). Din punctul meu de vedere momentul de varf a fost Watching Over Me o piese superba pe care am cantat-o alaturi de trupa de la inceput si pana la sfarsit (si mai mult ca sigur ca nu numai eu). Stiu ca suna a cliseu dar cele 90 de minute s-au terminat iar prea repede si sunt convins ca multi ar fi dorit cel putin inca 2-3 piese (cineva se plangea la garderoba ca trupa a ignorat Framing Armageddon). Double Horns Up.

Despre organizare: s-a respectat programul anuntat, sonorizare buna, a fost ceva mai putin public in comparatie cu evenimentele precedente dar a fost suficient de multa lume cat sa putem considera concertul o reusita. Apropo de public am senzatia ca spre deosebire de alte concerte publicul a fost alcatuit in majoritate de fani Iced Earth fapt care a contribuit foarte mult la atmosfera generala.

Datorita unor obligatii personale este destul de probabil ca anul concertistic 2011 sa se termine pentru mine cu acest concert Iced Earth. Profit de ocazie sa le multumesc tuturor celor care s-au implicat intr-un fel sau altul in organizarea de concerte in Romania, tuturor celor care au participat la aceste concerte si in mod special tuturor celor care au citit de-a lungul anului cronicile mele. Imi place sa ma laud cu faptul ca de multe ori cititorii Bangyourbrain (si ai acestui blog) au fost primii care au aflat ce s-a intamplat pe la concertele din Bucuresti, uneori chiar la prima ora. Horns Up.

14 răspunsuri to “Iced Earth – Dystopia World Tour 2011”

  1. Si eu i-am descoperit tot in ultimii ani.

    Cu parere de rau, i-am ratat. Ma asteptam sa faca un spectacol bun, am vazut cateva clipuri din turneul asta, si am fost placut impresionata, dar au fost multe evenimente luna asta (nu doar concertistice pentru mine), a trebuit sa fac o lista de prioritati, iar apoi… azi chiar daca as fi avut bilet, ma omora spatele. La Amon Amarth m-am dus asa vai de steaua mea cum eram pentru ca sunt absolut nebuna dupa ei, dar acum nu mai rezistam.

    \m/ and thanks for the reviews 🙂

  2. Iced Earth au cantat de la 21.15 la 23.00 – adica 105 minute. La un astfel de concert 15 minute conteaza 🙂

  3. Stii cat de rau imi pare ca n-am fost? Pur si simplu n-am mai avut suflu si dispozitia fizica sa merg, desi la Iced Earth ar fi meritat. Eu i-am descoperit de prin liceu, dar in ultima vreme nu i-am mai ascultat.

    Abia dupa 4 decembrie o sa fiu eu mai liber pentru concerte, dar atunci clar nu mai conteaza (decat daca vreau sa vad un furtunos Stefan Banica Jr.). Oricum, sper ca ramane pe la anu’ „)

  4. Apropo, n-au bagat Wolf 😦 ? (that be my favourite).

  5. @Ana – te inteleg si pentru mine a fost o luna extrem de incarcata, si eu la randul meu am fost nevoit sa renunt la unele chestii. Distractie placuta la Hammerfall.

    @PM & MR Crew – am avut senzatia ca s-a terminat la 22:50 dar nu va contrazic. In euforia momentului nu am stat chiar cu ochii pe ceas. Felicitari pentru cele 3 evenimente si astept cu interes evenimentele de la anul.

    @Krossfire – sa stii ca ma asteptam sa vii, chiar ma gandeam sa te invit la o bere dupa… Nu stiu foarte bine Wolf dar nu cred ca au cantat-o. Pana la anul poti sa mai mergi la Orphaned Land (9 dec) – este o trupa super.

  6. Garm: I-am vazut la Sonisphere. Nu rezist la mai mult de 2-3 piese de la ei. Nu din cauza sonoritatilor orientale, ci pentru ca-mi par foarte repetitivi (desi Mabool mi-a placut).

  7. Aha ,,, pai atunci nu ramane decat sa astepti sa vezi ce se intampla la anu. Sezonul incepe cu Arch Enemy 🙂

  8. Mersi 🙂 De-abia astept!

  9. …si pana la anul mai avem un…ORPHANED LAND & celelalte trupe – 9 dec 2011
    : http://www.promusicprod.ro/orphanedland

  10. Stiu, chiar este o trupa pe care o apreciez foarte mult, dar din pacate la data respectiva nu o sa fiu in localitate. 😦

  11. Fain, bre! Mulţam fain şi numai bine să-ţi fie! 🙂

  12. Cred ca la anu’ o sa fiu mai fioros putin cu concertele 🙂 (Anul asta am prins vreo 3 + un festival – Rock the City).

  13. Ca o parere personala, nu te duce numai la trupele la care esti fan. Chiar daca nu iti place sa asculti o trupa pe disc este posibil sa iti placa live. Eu am avut foarte multe surprize placute in sensul asta, primul exemplu care imi vine in minte fiind Combichrist („I want you to raise your fists, show me the finger and scream fuck you Trevor, fuck you Combichrist, fuck this shit” – replica anului la concertele de metale 😀 )

  14. High Speed GTO aia m-a speriat de-a dreptul :))

Lasă un răspuns

