Tarja – What Lies Beneath Final Tour 2012

Ninsoarea viscolita care a cuprins astazi capitala a constituit un decor perfect pentru furtuna de iarna a Tarjei Turunen. Soprana finlandeza a concertat de mai multe ori in Romania, ultima oara pe scena Artmania 2011, dar cum eu urma sa o vad pentru prima oara nu stiam exact la ce sa ma astept. Va marturisesc sincer ca mi-as fi dorit multe, multe piese Nightwish dar din pacate nu a fost sa fie.

Sala Palatului este o locatie excelenta pentru mai multe categorii de manifestari dar din pacate este destul de nepotrivita pentru concerte metal. Metalistul nu este obisnuit sa stea tintuit pe un scaun: el vrea sa sara, sa se miste, sa dea din cap, sa…. Pe de alta parte privind in jur am remarcat ca Tarja s-a transformat intr-o artista mainstream, publicul din sala variind ca varsta undeva intre 4 si 55 de ani. Dap nu o sa va vina sa credeti dar undeva prin spate am observat un bunicut cu 2 nepotele, probabil ca parintii fetitelor erau si ei prin zona. Am mai remarcat cativa corporatisti care isi aduceau aminte de concertele Vaya con Dios, Cesaria Evora, vorbeau de „drogatul ala de Bob Dylan” si isi exprimau speranta ca „satanistii de Dimmu Borgir nu or sa cante in aceeasi seara cu Motorhead”, dar cel mai mult m-a distrat un pusti care se plangea mamei ca „guvernul nu vrea sa ne bage o ora de mate in plus” –  chestie care mi-a imbunatatit considerabil opinia despre generatiile viitoare.

Trupele de deschidere nu au sunat rau dar pe tot parcursul prestatiei lor m-am intrebat de ce o solista de talia Tarjei nu a ales pentru deschidere niste nume ceva mai cunoscute. Scala Mercalli si Sylpheed sunt ok dar cam atat, ambele trupe mai au mult de lucrat si cred ca momentan nu se ridica la nivelul de opening acts pentru Tarja. Pe de alta parte tinand cont ca piesele Tarjei sunt departe de nivelul celor din perioada Nightwish probabil ca managemenul solistei a ales niste trupe care sa nu o puna intr-o lumina nefavorabila.

Scala Mercalli sunt o trupa italiana care interpreteaza un heavy metal destul de puternic influentat de Iron Maiden. Trupa nu a reusit sa ma convinga in cele 30 de minute alocate si asta in ciuda faptului ca prestatia scenica a fost destul de dinamica. Vocalul a alergat pe toata scena, a imitat putin jocul scenic al lui Bruce Dickinson, dar de pe scaun este greu sa intri in atmosfera. Cred ca intr-un club i-as fi apreciat ceva mai mult, poate cu o alta ocazie.

Sylpheed sunt o alta trupa italiana dar una adepta a stilului gothic metal. Ca sa va faceti cat de cat o idee muzica trupei aduce oarecum cu cea a celor de la Theatre Des Vampires dar la un nivel mai scazut. Sylpheed mi-au placut ceva mai mult, poate si datorita faptului ca stilul lor este ceva mai atmosferic si nu indeamna atat de mult la miscare. Corporatistii din spate nu au fost foarte preocupati de muzica dar au fost impresionati in mod placut de picioarele solistei.

Tarja a urcat pe scena putin dupa ora 21 si timp de aproape 100 de minute mi-a confirmat cateva lucruri: este in continuare o artista foarte buna, stie sa faca show, dar in muzica ei se simte intr-o foarte mare masura lipsa unui compozitor de talia lui Tuomas Holopainen. Nu stiu cine a compus piesele de pe albumele solo ale solistei dar nivelul lor este net inferior celor din perioada Nightwish. Setlistul s-a axat in primul rand pe piese proprii (I Walk Alone, Until My Last Breath, In For A Kill, I Feel Immortal etc) dar momentele de varf au fost tot piesele Nightwish (Bless The Child si Phantom Of The Opera) plus exceptionalul solo de tobe al lui Mike Terrana. Altfel Tarja este in continuare o solista charismatica si din punct de vedere al prestatiei proprii nu am nimic de reprosat. Mi-au placut foarte mult si momente acustice plus piesa cantata la pian, dar parca tot asteptam un Sleeping Sun. Per total a fost totusi un concert destul de reusit.

Din punct de vedere al organizarii nu au fost probleme semnificative deci nu am nimic de reprosat la capitolul asta. Cam atat pentru astazi astept cu interes concertele din februarie, printre care si un posibil concert Diary Of Dreams in Silver Church (29 februarie).

6 răspunsuri to “Tarja – What Lies Beneath Final Tour 2012”

  1. Seated show… man, that sucks!

    isi exprimau speranta ca “satanistii de Dimmu Borgir nu or sa cante in aceeasi seara cu Motorhead”

    foaaarte bine informati 😛

    Tarja are o voce exceptionala, insa din ce a scos dupa Nightwish mie imi place doar Falling Awake. Tin minte ca am auzit piesa prima data inainte sa iasa albumul si am fost incantata pentru ca mi s-a parut peste piesele de pe primul album. Si apoi am ascultat si restul What Lies Beneath… si m-am dezumflat!

    PS – Nobody(!!!) jumps like Bruce!

  2. Solistul Scala Mercalli nu a sarit ca Bruce dar s-a prabusit foarte artistic la un moment dat 😛

  3. Concertul de vara trecuta de la Sibiu m-a dezumflat destul de tare (sau eram eu prea stors de toate dupa Helloween?).Poate mi se pare mie dar observ o anumita inconstanta/nehotarare stilistica pe ultimele albume, vorba ta, se vede ca nu mai e Holopainen la compozitie.Sau poate traiesc eu din amintiri (Septembrie 2004 Polivalenta)? In rest prestatie la inaltime, nimic de obiectat.Nu pot sa pricep un lucru: de ce se insista cu organizarea de concerte de metal la Sala Palatului cand s-a dovedit de multe ori ca nu este cea mai fericita locatie pt asa ceva?

  4. Probabil organizatorii nu au considerat concertul Tarja drept unul exclusiv metal, sper totusi sa nu le vina ideea sa aduca si Arch Enemy tot acolo. Altfel ar fi interesant de vazut un concert unplugged sau ceva de genul asta acolo….

  5. Mai nicio fosta solista de trupa symphonic power n-a avut cine stie ce succes cu albumele solo si din varii motive, mai toate tindeau sa sune pop. Tarja, Liv Kristine, Anneke (bine, The Gathering nu erau chiar in aceeasi oala cu Nightwish sau Leaves Eyes, dar se intelege ideea).

  6. Hmm Leave’s Eyes suna decent. Nu sunt chiar albume solo dar sunt scrise clar pentru Liv.

Lasă un răspuns

